Bittert beslut....


Bloggen är nog bra till mycket i allafall,
det måste jag nog erkänna till slut.
Skulle ju önska emellanåt att jag som skrivare ibland
kunde släppa loss alla mina känslor och bara skriva,
men det funkar ju inte riktigt så, med respekt mot andra
i min närhet.
Naja....men det är en annan historia.

Idag däremot är bloggen ett utmärkt forum för då kan jag
berätta för er allihopa på en gång vad som är på gång.

Jag kommer komma med 2 trista nyheter.....

Vi har diskuterat fram och tillbaka, jag o min familj och hur
vi än gör så säger förnuftet att vi får ge oss.....
....hur jobbigt det än är så har vi tvingat oss till det här
beslutet.

I år kommer vi inte att åka till Sverige över jul o nyår.
Av flera orsaker.....
Vi kan ju börja med att Cattis går i skolan fortfarande
den 23:e dec och vintertid åker vi alltid båten mellan Ty-Sv...
....alltså lite svårt att hinna komma i tid till julafton utan stress.
Sen har Cattis o Marcel bokat en resa till Hamburg över
nyåret, vilket innebär att vi måste bege oss hem tidigare
än vi brukar.
Julen är speciell....den vill vi helst kunna fira med familjen
i Sverige, MEN förnuftet säger oss att det finns ingen idé
att sitta 4 dagar i bilen (upp o ner) för att endast kunna vara
2 dagar i Sverige innan det är dags att fara tillbaka igen.

Det är jättetråkigt, jag vet !!
Hemskt att sitta här nere när hela kroppen skriker efter att
få vara i Sverige på julen.

Ok.....det var den ena bomben....
Nu smäller den andra.....




Det här tar nästan emot ännu mer att berätta eftersom jag
vet att ni mina kära vänner bara älskar att vänta på julposten
från mig.....





....den är inte inställd, MEN jag tillverkar INGA egna julkort iår.
Det var också jobbigt att behöva erkänna min oförmåga att öppna
pysselskåpet i år.
Glädjen att pyssla har uteblivit hos mig...har tappat bort mig själv
och inte hittat tillbaka.
...år 2009 är alltså INTE Druvans år !!!!!!

Jag är ledsen att behöva göra er besvikna !





Känner mig själv minst lika besviken.


Vi får försöka göra det bästa av situationen
helt enkelt, eller hur ?
Världen går ju inte under för det....
Frågan är bara hur vi knyter ihop säcken det här
året så det blir bra i allafall ?
En lite senare fråga att knäcka nöten på.


Era nötter är förstås redan knäckta och klara...
Vore kul att få veta lite...
Hur ser era julplaner ut ???






Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag tror att du har gjort rätt beslut när det gäller julkorten. Du har så hög ambitionsnivå Druvan, i allt du gör. Då blir det lätt så att man vill/måste överträffa sig själv hela tiden för att möta förväntningarna och det går bara till en gräns.

Att du nu säger stopp och lyssnar på dig själv är ett sundhetstecken Druvan.



När jag såg rubriken så blev jag först rädd för att du skulle sluta blogga för att vi är så dåliga på att kommentera. Men då vill jag säga att jag kollar din blogg flera gånger om dagen för att hänga med i vad som händer hos "Tyskarna".

Du har så hög ambitionsnivå när det gäller din blogg också. Den kan du skruva ner lite. Vi skulle uppskatta att bara få läsa ett par rader om det som händer och sker.



När det gäller julen är det jättetråkigt. Det är alltid något extra när ni är med på julafton. Jens har tjatat om att vi ska stuva in oss i hans bil och åka ner. Tyvärr har jag klantat mig med Melkers EU-pass. Blodprov för att se om rabiesvaccinationen tagit måste tas inom ett år efter sista vaccineringen och nu har det gått två år. Han har nu fått ytterligare en vaccinering men det måste gå minst 120 dagar innan man kan ta blodprov och sedan utfärda pass för honom. Funkar det att flytta fram julen? Hihi! Den här gången ska jag i allafall fullfölja för Melker.



Kramar i mängder till dig Druvan

PS Ser du! Inte ett endaste inte i texten ovan!


2009-11-19 @ 09:22:19

Postat av: Linda

JÄTTETRÅKIGT att ni inte kommer hem, men jag förstår er fullkomligt! Det är inte bra att stressa! Julkorten överlever både vi & du! Det går fler tåg. Vi fortsätter att gotta oss med erat besök för en tid sedan. LOVE YOU!!!


2009-11-19 @ 13:13:52

Postat av: Linda

Ja, just det. Jag glömde ju att tala om att din nya blogg är jättefin......


2009-11-19 @ 13:15:19

Postat av: Marianne

Titta! Nu var jag här igen och lämnar ett spår. Håller med Linda. Bloggen är jättesnygg.


2009-11-19 @ 14:58:15

Postat av: Vindruvan

åh vá glad jag blir att ni gillar bloggens utseende...det är min geniala man som sköter kodningen ;-)

Ser kanske rätt enkelt ut när man tittar o får hjälp via en blogg designsida..MEN det är inte alltid så enkelt som det ser ut kan jag ju säga..Tobbe får minsann gnugga geniknölarna emellanåt.



Jätteroligt att se fotavtrycken =)

Men jag begär inte av någon att skriva här....det gör ni bara om ni själva har lust till det. Men jag måste ju erkänna att jag blir väldigt glad när jag ser att det finns intresse för min blogg.



Det skulle vara sååå jättekul om ni stuvade in er i bilen..ALLA därhemma..och for ner till oss..NI VET ATT NI ALLTID ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA !!!!!!!



Kramis


2009-11-19 @ 16:20:24

Postat av: Vindruvan

Men oj vad fint det blev när du ramade in kommentarerna också ! Du är ett geni, Tobbe =) TACK !!!


2009-11-20 @ 10:36:08

Postat av: Marianne

Ja det blev görfint.


2009-11-20 @ 10:48:42

Postat av: Oma

Oj vad fin det blev. Vad duktiga ni är. Pia må så bra alla hopa. Pia du får aldrig sluta blogga.

Den lever jag på. Tusen kramar



Oma in der Stadt

2009-11-20 @ 12:56:13

Postat av: Vindruvan

Näeee, jag har nog förstått värdet av min blogg för en del av er och finns det intresset fortsättningsvis så kommer jag försöka hitta inspiration att fortsätta. Allrid finns det väl något att kasta in här på bloggen =)

Nu gör ju Tobbe den så snygg dessutom....DET är ju STOR inspiration bara i sig.

Tjingeling


2009-11-20 @ 13:25:22

Postat av: Ritva

Jag har full förståelse att ni inte kommer till Sverige och stressar.

Julen ska vara tid då man har tid att vara tillsammans och ta det lungt. Din familj är ju i Tyskland. Så njut av tillvaron.

Vi kommer också att vara bara med familjen på julafton.Det känns faktiskt bra. Svårare blir det med Ny Års afton En liten tur till Tyskland kanske?


2009-11-22 @ 21:53:41


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0