Livet.....



Tänk dig att livet är som ett cirkustrick.
Du jonglerar fyra bollar i luften - du kan
kalla dem arbete, familj, hälsa och vänner.
Du försöker att hålla alla dessa bollar i luften
samtidigt. Inget lätt uppgift precis.
Snart upptäcker du att arbetet är en studsboll.
Om du tappar den studsar den tillbaka.
Men de tre andra bollarna - familj, hälsa och
vänner - är gjorda av glas.
Om du tappar någon av dem kommer de
oåterkalleligen att skadas, bli nötta, få ett jack
eller till och med splittras.
Den glasbollen kommer aldrig mer bli sig lik.

Kontentan av denna tanke är:
Var rädd om dina glasbollar !






Love U All !!

Ha en mysig fredag !!






Kommentarer
Postat av: Linda

Verkligen fint skrivet!!! Nu till något helt annat: Imorron bär det av till IKEA med mamma för att införskaffa 4st byråar till vardagsrummet som vi ska ha istället för vår nuvarande bokhylla. Det tillhör ju inte vanligheterna att jag åker till IKEA precis,så det ska bli såååååå kuuuuuuul. Men till skillnad från Druvan så har jag kollat vilka mått paketet har & konstaterat att det inte får plats i mammas bil utan vi ska låna Gittans. På så sätt slipper jag bli sittandes på IKEAS parkering med en påse Ahlgrens bilar. Bra va!? Fnisselifniss & Kramelikram. Trevlig helg & ta hand om er!!!


2009-11-06 @ 16:38:57

Postat av: Vindruvan

HAHAHA...Nu ska vi inte göra oss lustiga över att sitta på IKEA:s parkering med en påse bilar i handen....solen sken ju och det gick egentligen ingen nöd på mig...jag hade ju som sagt något att äta.

Det låter jättekuuuul...hoppas plånboken är fylld till bredden bara...för man köper ALLTID mera på det där varuhuset än vad man från början har tänkt sig. Kan-vá-bra-och-ha-prylar och frågeställningen när kommer jag hit nästa gång...allt detta gör att man har svårt att stå emot.

Lycka Till och ha det så kul =)


2009-11-06 @ 17:50:44

Postat av: Bir

Lycka till på IKEA i morgon trots att ni har B-M:s bil. Hoppas verkligen att Håkan mätte rätt, annars får väl jag åka och hämta er där i morgon. P.S. Jag sluter kvart i tre så räkna inte med att kunna bli hämtad för tidigt.


2009-11-06 @ 22:41:31


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0