Mera adventsmys...


Jag hann ju inte med alla bilder sist
och det gör jag kanske inte nu heller,
men ett par till kan jag väl lägga upp så
ni får se.

Här har ni Tobbes adventsmys....
....och vad tror ni han tycker e´mysigt ???
Jamen du, du har alldeles rätt...
Glöggen....vad vore väl advent utan glögg ???
Här står han och sniffar på min förberedande
glöggsättning, den har stått och gottat till sig en vecka
nu och idag var det dags att fixa till det sista.
Det gjorde Tobbe galant, smakade gööööörgott !!!
Tobbe & Druvans kalasgoda glögg tillverkat i "Würsten"...hehehe...



Här silas glöggkryddorna bort.



Här sitter Cattis & Marcel och väntar spänt på
att få smaka den hemmagjorda glöggen.



Äntligen var det dags för glögg.
Det var vi väl värda efter dagens jobb...mums !!!



Det kommer nog lite fler bilder i morgon för nu
pockar min familj på min uppmärksamhet igen.
TACK snälla ni för att ni ville dela med er av erat adventsmys.
Det var riktigt roligt !!!!
Jag är fortfarande öppen för att ta emot flera bidrag så var inte
blyga.....skicka bara.




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Glöggen var gööööörgo,

Det finurliga med hemmagjord glögg är .....

nte att den blir billigare för det blir den inte.

Nej man kan ju tillsätta socker efter eget smak.

Köpeglögg kan ju vara bara så söööööööööt.

Kanske för att man bott i Tyska landet så länge så man vant sig med surt glühwein.



Just denna glöggen använde vi Italiensk konjak till.

Nästa gång kanske man kan testa att använda lite smaksatta likörer.



Druvans hemmagjorda pepparkaka var kanon god, för att inte tala om den laktosfria saffransbullen.

Hepp

Hepp




2009-11-29 @ 22:14:34

Postat av: Marianne

Mums! Vad fint och mysigt ni har det.


2009-11-30 @ 10:00:46


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0