Stockholm - Norrköping


Dagen efter att vi landade i Stockholm så........



.....tog Cattis & Jag tåget till Norrköping.
Cattis hängde med på en blixtvisit, sov en natt och vips
tillbaka till storstan igen.
Hon åkte ju inte till Sverige för att roa sig precis....
...näeee hon hade viktigare saker för sig minsann.
Fast visst hann hon med att mysa med kusinerna lite grann
och det var ju tur det.


Att komma till Norrköping är som att komma hem.
En känsla som alltid gör sig påmind när jag sätter ner
mina fötter på Norrköpings gator.
Men det hör även till saken att jag känner mig hemma
på flera ställen.....vad kan det bero på ???
Är jag rotlös ???
Är jag anpassningsbar ???
Är jag knäpp ???
....Eller...
Är orsaken den att vi har flyttat runt så mycket som vi har gjort
att jag inte har bara ett hem i tanken utan flera ??
Näää....Jag vet faktiskt inte själv.
Många frågar mig om vart jag säger att mitt hem är ??
Självklart är mitt hem i Tyskland tillsammans med min familj,
men som sagt jag känner mig som hemma på flera ställen.
Är jag lite korkad, eller ???






Nog om det....
....åter till inläggets innehåll...
Vi blev i allafall hämtade av mamma vid tågstationen.
Hon skjutsade hem oss direkt till hotell Linda & Faycal.
Jaaaa, ni, DET var verkligen som att bo på hotell.
...oj oj oj...ni skulle bara veta....
....snålvattnet börjar visst rinna på mig bara jag tänker tanken.
Ni kan ju bara gissa att Faycal, kock som han är, lagade kalasgod mat
till oss.....mmmmh.....mums !


Det här är första mötet med den nya söta lilla familjemedlemmen.
Får jag lov att presentera Jakob mina damer och herrar.

Plötslig har jag blivit en stolt moster i dubbelpack.
Hääärligt !!!!





Här vandrar lill plutten från famn till famn och tittar nöjt på
alla nya ansikten.
Jaaa, för mätt i magen var han ju så då fanns det ju ingen
anledning att klaga på tillvaron, eller hur ?

Meeeeen jag saknar en mycket viktig liten krabat..... 
....javisst.....var är Joel någonstans ????





Här moster Pia, här är jag, ropar en välbekant liten stämma........





Jamen HEJ JOEL... va´roligt att få träffa dig igen  
Det är ju klart att vi ska leka.
Hoppa in i ytterkläderna så sticker vi ut och leker lite.

Joel ville ju självklart att kusin vitamin skulle med ut och leka
och Cattis var inte sen att hänga på.....man måste ju passa på
när tillfälle ges.






Vi cyklade från lekpark till lekpark.....









Det fanns mycket skojigt att roa sig med.....



















När vi kom hem från lekparken så behövde vi
vila en liten stund och då passade det ju bra med.......





......fika.
Medans vi var ute och roade oss så hade
Linda svängt ihop en kalasgod sockerkaka till kaffet.
Mums.....och du som har sagt att du inte kan baka, Linda,
vet du vad.....jag tror inte på dig !!!!





Den var jättegod !!


Man skulle kunna tro att dagen var till ände när man ser
den goá bilden på Joel......MEN......




......så är inte fallet, för man hinner med mycket skoj när
man lattjar med barn.

Har egentligen fler bilder.....ähum....det blev visst ett par stycken.

Men jag orkar inte ladda upp flera bilder just nu så
ni får hålla till godo med dessa än så länge.

Vill passa på att TACKA så jättemycket för att vi fick vara ett par
dagar och nätter hemma hos er, Linda och Faycal.
Det var lyx för mig....och det kan man tolka på flera vis.....
men vad jag vill ha sagt med lyx just nu det är att det var lyxigt
att få kunna leka runt med Joel och gosa med Jakob
 utan att ha någon som helst tidspress. Det är lyx !
Det var alldeles underbart, det var ren glädje för mig !!!!!
TACK !!!



Vill även passa på att önska min mamma GRATTIS
på namnsdagen idag !!!




.....och så Simon som hade namnsdag igår.....GRATTIS !!
(Jag slarvar visst ibland, men det är ju mänskligt, eller hur ?)


Hoppas att allt är bra med er alla ute i cyberrymden !

Vi hörs när vi hörs......eller nå´t.....

Kramis / Druvan








Kommentarer
Postat av: Mari

Oj, vilken söt bebis! Blir helt varm i hjärtat.

Vilken lycka två fina barn!


2009-10-29 @ 21:53:44

Postat av: Mari

Ja,ja bli inte grinig nu Cathrine.

Självklart skall det vara tre söta barn :)


2009-10-29 @ 21:56:26

Postat av: Marianne

Åh vad stor Joel blivit. Hur många tjejer kommer att falla för de ögonen?


2009-10-30 @ 06:36:26

Postat av: cattis

guud vad kul med kusiner ;) jag känner minst tvaa tjejer som redan har fallit för baade joels och jacobs ögon =)


2009-10-30 @ 10:35:48

Postat av: Tobbe

Jaha,

Dare ser man, ni bara roar er medans jag, en haart dubbel-arbetande man sliter sina sista haarastraan i foertvivlan foer att faa saker och ting att fungera. Beviset paa det aer vael aendock att datorn brann upp foer att den fick jobba foer mycket.

Hepp


2009-10-30 @ 10:48:32

Postat av: Linda

Jaaaa, vilket härligt besök vi hade & ni har lämnat spår efter er kan jag lova. Joel påpekar dagligen att han tycker att Cattis ska vara här & moster Pia får inte gå till Tyskland. En av gårdarna (den med rutschkanan)som ni lekte vid har vi döpt till "Cattis gård" & den närmast mormor & morfars blivande hus har vi givetvis döpt till "Mormor & Morfars gård". Joel frågade när vi var ute förut var Cattis är nånstans (som han gör lika många gånger som han sa bajskorv ungefär) & mitt svar blir ju förstås att hon är i Tyskland. Joel svarar då lite argt:

-Nääee, hon är hemma hos mig!!! Hans största önskan kan jag tänka mig. Hoppas verkligen på fler gånger o att vi så småningom kan besöka er. Trevlig helg. Spöka inte för mycket. Kramelikram.


2009-10-30 @ 17:08:09

Postat av: Ritva

Vilka fina barn du och maken har,Linda. Visstär det kul med släkt som har tid med ens barn. Barnen mår bra att det finns många vuxna som visar sin kärlek och det gör verkligen Pia och Cattis (syns väl på bilderna).


2009-10-30 @ 22:25:50

Postat av: Linda

Tack för alla fina kommentarer, det värmer hjärtat.


2009-11-01 @ 20:51:47


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0