Ta vara på livet

              
           
    
   Ta inte livet för givet
   utan ta vara på livet istället 
   då man aldrig vet vad som kommer hända
   det kan ledsamt nog vara alldeles för kort.
  
   Mina tankar finns hos familjen, anhöriga, vänner och alla elever och
   lärare som sitter i en minnesgudstjänst i Cattis skola nu på morgonen.
  
   En förskräcklig bilolycka släckte ljuset i hans levande ögon.
   Han var 19 år, levnadsglad och hade hela livet framför sig.
   Han skulle befinna sig mitt i ABI stressen tillsammans med sina kamrater just nu.
   Han skulle ha tagit Abitur tillsammans med Cattis nu till sommaren, MEN......
   ....ljuset släcktes alldeles för tidigt.
   Svårt att förstå, svårt att förstå att han inte är i skolan idag och skrattar runt
   med sina kompisar som han alltid annars har gjort.
   Det är hemskt, helt enkelt fruktansvärt !! 
   
   Livet är inte förutsägbart så var rädd om dig och de som betyder något för dig
   i din närhet.

                                                           





Kommentarer
Postat av: Marianne

Man behöver en tankeställare då och då för att inse att man ska ta tillvara på livets alla stunder. Fortare än man anar kan allt förändras.


2010-04-12 @ 17:23:38

Postat av: Linda

Jaa, fy va hemskt när det händer i ens närhet!!! Man skall ALDRIG lämna varandra osams för man vet ALDRIG vad som kan hända! Kram på er.


2010-04-12 @ 18:57:09

Postat av: Maj-Britt

O, så hemmskt jag gråter när jag läser detta man tänker alltid att sånt händer aldrig hos mej, Men så lätt det händer, Mina tankar gär till hans föräldrar och hela deras släkt,



Vi tänker på dem, Kram oma in der stadt


2010-04-12 @ 19:15:41

Postat av: marcel

det finns en sak vi lärer oss i en situation som den här och som vi maaste förstaar:



live the moment - it could be your last...


2010-04-12 @ 22:43:33

Postat av: cattis

man vill helt enkelt inte tro det när det händer i ens närhet...

han hade saa maanga planer i livet och nu kan han inte ens ta studenten...

Mina tankar är hos hans familj och närmaste.


2010-04-14 @ 07:52:53


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0