Uppdatering

Hej svejs alla,
kul att det kommer lite kommentarer.
Nej, jag har inte semester. Hobby jobb får man
allt fixa efter normal arbets tid.
Dessutom sticker jag till N-berg vecka 34
så man har bara denna och nästa vecka på sig
och helgen vecka 34.
Man är väl snabb.....

Appropå det.
Firman som var tänkt att borra ventilationshålet var här idag.
De sade att de INTE kunde göra hålet.
Anledningen var att de har en stor maskin som bultas
fast i väggen. Men våra väggar består av
lättbetong block, kallas det så ?
Murade väggar där stenarna är ihåliga.
Enda sättet att göra hålet vore med en handhållen borrmaskin.
Och det är ett snabbt jobb, så det blir till att hyra en
sån maskin på lördag och borra hålet själv.
Samtidigt skall jag hyra en betongfrås för att ta bort
det stenhårda klistret efter plattorna på golvet.
Blir en kul lördag.
På måndag kommer elektrikerna, sedan kan man
måla tak, tapetsera och lägga golv.
Det skall väl hinnas med innan måndag 23/8 ?

Fast det är klart, det får inte bli ngt mer av lite för ivriga
hjälpande händer som orsakar hål i taket.




Här ser ni mig med tapetborttagnings medlet, och för att
svara på er ej ställda fråga, jag vet inte hur skadligt medlet är,
bara att man bör inte andas in det.





Sedan är det bara att dra av tapresterna.
Normala tapeter kan man spreja med detta och efter 10 minuter så
är det bara att dra av hela tapeterna. Problemet hos
oss var ju att taperna var målade med ngn
täckande färg så medlet gick inte igenom yttre lagret.




Just nu ser köket ut så här




<stay tuned>




Kommentarer
Postat av: Bir

Snart blir det bara hämtmat då.


2010-08-11 @ 19:15:44

Postat av: Marianne

Eller grillning


2010-08-11 @ 19:25:34

Postat av: Bir

SKÖNT att bloggen är igång igen.


2010-08-11 @ 22:26:33


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0