Gårdagen...

Igår tog jag tunnelbanan in till stan för att flanera runt en liten stund.
Var ju tvungen att kolla så att Nürnberg står kvar sen förra gången.

Jag fick ju lov att köra tåget själv som ni ser.....



....eftersom det var förarlöst (!!!)



Det gick ju bra det med, jag är ju inte född igår precis, köra tunnelbana
kan väl vem som helst göra.....hihihi.....

Vid den här stationen bor vi.



Ett stort tecken på att jag mår kalas just nu, det är att jag hamnade
som första anhalt i pysselbutiken när jag kom till stan...
Tror ni att jag gick därifrån tomhänt ?????
Neeeeej, självklart inte.
Man får så mycket inspiration att hälften vore nog.
Det här landade till slut i min varukorg.





På kvällen när Tobbe kom från jobbet så stack vi in till stan igen
för att äta.



Restaurangen ligger i det här fina huset.





Barfüßer heter stället.
Där finns det sååå god öl !!!!!





Det här är min mattallrik (!!!!)
Visserligen hade jag laddat hela dan för att gå ut och äta på kvällen,
hade inte ätit något nämnvärt under dagen, men fy bubblan vá mätt
jag blev och ändå hjälpte Tobbe mig att äta en del. Haja vilken stor
portion och det räcker ju inte med att man blir mätt utan man blir så
där tungt mätt, ni vet.
Mega gott var det iallafall och atmosfären i restaurangen gillar jag.



Fläskfilé medaljongerna var stora som hus med jättegod svampsås till.





Mätta o nöjda for vi hemåt igen.



Idag är det en ny dag.
Vädret är grått och trist, dock snöfritt.
Jag har inte kommit ut ännu då ryggen spökar med mig
(inget ovanligt, jag vet), men jag tänker trotsa den och röra på mig
iallafall för det brukar bli bättre då.
Man kan inte alltid vila sig till styrka och bli fit utav det....neeeej....
röra på kroppen det är min melodi så gott det nu går.

Tjing på er, vi hörs




Kommentarer
Postat av: Ritva

Vad mysigt ni har. Byter gärna med er. Vi har ju speciell dag idag. Pasta och kyckling fick duga. Här är det övrigt samma gamla med kyla och snö.


2010-02-23 @ 20:02:31

Postat av: Vindruvan

Jaaaaaaa.....mysigt är bara förnamnet....jag riktigt njuter ;-)


2010-02-24 @ 09:57:25


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0