Restaurangbesöket i onsdags


Det är härligt att kunna unna sig restaurangbesök emellanåt, eller hur ?
I förrgår var som bekant en sådan dag igen den här veckan.
....Gott gottigott gott....
För att inte tala om att det är skönt att ha ledigt från hushållsgöromålen.
Jag riktigt njuter av fulla drag.

Tobbe såg till att vi hamnade på ytterligare en sådan restaurang som
serverade speciell mat som kommer från Franken.
Roligt att få uppleva den "inhemska" maten.

Kettensteg hette restaurangen, mycket populärt ställe sommartid,
i onsdags var det lugna gatan, gäster fanns det men inte i överflöd.


Det här beställde vi.......



Problemet är väl att man blir så otroligt mätt och tung i magen efteråt.
Men det lät oss väl smaka i allafall.



Det här låg på vår tallrik, MEN jag orkade inte äta allt själv
som ni säkert förstår. Tur att Tobbe kunde stå till tjänst för det
hade varit synd att behöva lämna så här god mat.

Efter maten så promenerade vi (var ju välbehövligt kan jag ju säga) 
i närheten av borgen för att fota lite kvällsbilder.









Kvällen var varm i luften....
härligt....känns som om vi är på god väg mot våren.

Just idag har jag en lugn dag.
Tjingeling !!




Kommentarer
Postat av: Marianne

Mmmm visst är det gott gotti gott Druvan. Tänk om man kunde äta ALLT JÄMT utan att tänka på vikt och blodsocker utan att öka i vikt bara man luktar och tittar på fel mat. Du vet vad jag menar Druvan. Den som inte varit i det läget fattar det inte.


2010-02-27 @ 10:09:29


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0