Stadspromenad i Nürnberg


Här kommer lite dag och kvällsbilder på hur Nürnberg ser ut.
Roade mig med kameran igår, dock inte kvällsbilderna för de
har Tobbe knäppt med tripoiden på. Jag var mer en glad amatör
bakom kameralinsen jag.
Kanske borde ha väntat med att fotografera tills idag, för idag skiner
solen mer på mig än vad den gjorde igår.
Najaa, spelar roll....
Jag har fotat här i Nürnberg förut...då det var sommar.
Tyckte det var lite kul att leka turist bara.




Fågel på tork.
Det var lustigt att se för han stod länge med vingarna utbredda
sådär. Jag funderade ett tag på vad det kunde vara för en slags fågel,
men jag är ju ingen fågelskådare direkt så jag fick lämna ämnet obesvarat.
Kanske du vet ???























Tillbaka till köpgatan igen.
Jag flanerade runt lite i affärerna innan jag for tillbaka hem igen.
Väl hemma, vila en timme, för att sedan hoppa på tunnelbanan och
fara in till stan igen för att möta upp Tobbe.
Vi hade planerat för ett restaurangbesök på kvällen.
Mer om det sedan för nu ska jag bege mig ut i soooooolen....härligt !!

Kramis till er alla ;-)




Kommentarer
Postat av: Marianne

Besatt av mat som jag är så längtar jag efter att få se och höra vad ni åt igår...och idag.

Själv har jag en hel gårdskyckling i ugnen och har gjort en falsk potatissallad som står och gottar sig i kylen. Jens är nämligen här och ska äta middag med mig.


2010-02-25 @ 16:21:26

Postat av: Vindruvan

....mmmm....vattnas i munnen på mig då jag vet att din matlagning Marianne är alldeles underbar.

Men duuuuu.....falsk potatissallad....vad är det....innehåller den allt annat än potatis, eller?

Har aldrig hört att det finns ngt som heter så ens.


2010-02-26 @ 12:34:33

Postat av: Bir

FINA BILDER!


2010-02-26 @ 21:09:24


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0