Waking up in.......


♪ Waking up in Nürnberg ♪



....inte lika glamouröst som Las Vegas då då....
men huvudsaken på ett väldans gott humör,
det var läääänge sedan som jag kände sådan här glädje.


Lite bilder från gårdagen......



Här har vi stannat för att fika lite mittemellan Aachen och Nürnberg.
Väglaget och trafiken var helt enkelt toppen, inga störningar alls.




KÄRLEK ♥



Framme i Tobbes lilla kryp-in.
Jag kastade mig upp på barstolen och undrade lite smått
om jag kunde få beställa något gott att dricka.

Neeeej sa Tobbe....det är OS på TV och jag har inte tid med
några sådana dumheter nu....jag lägger mig hellre här och kollar
in det uteblivna medaljregnet (Syyyynd!).




Jaaaa ni ser rätt !
Det är en sådan där säng som man ofta ser i amerikanska filmer.
Man fäller upp den i bokhyllan och vips är sovrummet bortstädat.

Vädret här är inte det bästa.
Grått och fuktigt....undrar om det inte regnar lite till och med ??
Kom just på att jag glömde mitt paraply hemma.

Fick en väderleksrapport från Mari och hon sa att de hade fått
30 cm nysnö igår i Göteborg + all den snö som redan innan fanns.
Dessutom låg temperaturen på -21 grader igår kväll....huaaa....brrrr....
Det är väl nästan så att ni har klagat färdigt över var snön har hållit hus
tidigare om åren i Sverige....nu vet ni.....den har laddat för den här vintern.
Vad lär vi oss av det hela ???
Sluta att klaga, eller ???

Najaaaa, nu ska jag njuta av min lediga tid här i Nürnberg tillsammans med
Tobbe, han jobbar visserligen på dagarna, men jag känner redan att det här
kommer göra mig gott. Har liksom dansat och sjungit runt i pyjamas i morse
.....jag mår TOPPEN !!!!

Hoppas att det är bra med er alla där ute i cyberrymden.
 
Nu har jag annat att stå i.....

Tjing.....




Kommentarer
Postat av: Linda

Tänk va en liten resa med sin kära kan göra mycket, härligt att se och höra, Pia!!! Själv har jag släppt iväg halva min kära familj, men jag gläds oerhört mycket för deras skull. Faycal är jätteglad o Joel har fullt upp om dagarna så han har knappt tid att prata med sin mamma: -Hej, hej mamma! Vad gör du? Hejdå! Visst är det tomt här hemma, men samtidigt får jag mycket gjort. En vecka går fort o snart är de hemma igen. Ha det så bra allihopa. Kramelikram.


2010-02-22 @ 12:24:57

Postat av: Mari

Klaga på Snön?

Jag fulkomligt älkar det!



Ca 40 cm ny snö. Och nu snöar det igen. I Göteborg har vi inte haft så här mycket snö sedan 1995. i lördags roade vi oss med att skotta garage taket, vi vågade int låta det ligga mer snö på ett platt tak. Hur kan man bygga hus med platta tak?


2010-02-22 @ 14:07:39

Postat av: Bir

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN PIA!

Jag älskar oxå snön. Det är bara jobbigt när man ska ut o köra bil när dom inte har hunnit ploga.

Kom just hem från en skidtur. SKÖNT!


2010-02-22 @ 18:01:22

Postat av: Ritva

Grattis på namnsdagen.

Vi har också mycket snö och kallt -24 imorse. Stefan stannade gärna hemma och VABbade och tittade på hockey. Det sist nämnda förstår jag nog inte.

Snart får vi börja fälla skogen här runt omkring. Ved börjar ta slut.

Ni ser ut att ha det skönt och varmt. Om en månad är jag själv i Genevé.


2010-02-22 @ 18:53:25

Postat av: Marianne

Fika i det fria! Det kan jag säga gör man ogärna här.


2010-02-23 @ 10:48:43


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0