Jag är definitivt inte lat.....


Hej på er !!!

Veckan som har varit har innehållit mååånga steg
för mig, har dock inte räknat dem, men det känns
kan jag lova.

Medans de flesta människor sätter sig bekvämt i
bilen och brummar iväg till affären eller simhallen
så snörar Druvan på sig skorna och promenerar
till målet istället.
Det blev 4 ggr den här veckan som jag har promenixat
lååånga sträckor.
I onsdags till exempel var väl värst, för då gick jag
sammanlagt 8 km och dessutom simmade jag


 
40 längder = 1 km i simhallen.
'Tok-Fia'
Det ni....det gör man bara om man är en envis Druva.
För mig är det oerhört helande för både kropp och knopp
att få röra på mig.
Skulle ju önska att vågen var lika uppåt förstås (glad alltså) över
mina sportliga insatser, men NEJ.......
......fast huvudsaken är ju att jag är uppåt av min prestation och det är jag.



Dagens tänkvärda :

Skönheten kommer inifrån.
Du blir vackrare om du är lycklig
och tycker om dig själv.




Hur har din vecka varit ???

 




Kommentarer
Postat av: Marianne

Druvan, jag har sagt det förut. Det ska mycket till om det syns på vägen att man tränar.

1. Man bygger muskler = Muskler väger mer än fett.

2. Man kräver mer energi = Man äter mer.



Men för kondition och välmående är motion en gudagåva.



Kram från "Kajen".


2010-01-24 @ 12:11:28

Postat av: Bir

Jag var ledig tisdag, onsdag och torsdag så då passade jag på att låta bilen vila, det var ju så mycket snö här oxå. Min bästa stegdag var i tisdags 16063 steg det är drygt 9 kilometer. Jag tycker att du ska börja räkna steg igen, jag kollar någon dag då och då. Vissa dagar blir det inte så mycket men då vet man ju det och kan gå lite extra nästa dag. Hoppas ni har en bra sönagkväll här är det lugnt och skönt och ikväll kommer tredje filmen med Johan Falk på TV den ser i alla fall jag fram emot att få se. P.S. Hur går det med semlorna i bloggfamiljen?


2010-01-24 @ 19:02:14

Postat av: Vindruvan

Hörrö Bir, du verkar inte ligga på latsidan du heller....duktigt !! Just nu räcker det för mig att det känns att jag gått långt, nästa steg kanske blir att sätta på kontrollen (stegmätaren)igen, vi får se. Vi har en bra söndagskväll....har precis njutit....ähum...av skönsång från Cattis, Marcel o Tobbe....de spelade Singstar, intresset hänger väl kvar från i lördags då det var Singstar-kväll för ett helt ungdomsgäng hemma hos oss....kuuuul!!

Jag ser också fram emot Johan Falk filmen =)

Vad semlorna beträffar så finns de inte hos mig, endast om jag bakar dem själv då förstås OCH det gör jag INTE för då får jag ju inte göra annat än att ut och gå....hihihi....men jag blev bra sugen nu när du började prata om dessa gobitar...mums !!


2010-01-24 @ 19:41:04

Postat av: Vindruvan

Jaaaa du Marianne, det ska mycket till om det ska synas på vågen överhuvudtaget när det gäller mig...stegning uppåt funkar, stegning neråt funkar INTE. Najaaa det är som det brukar.


2010-01-24 @ 20:32:07

Postat av: Maj-Britt

Hej Pia jag vet att du inte är lat har sett dej jobba från kl.7 på morgonen till sena kvällen. Det är hela bloggfamiljen överens om. Det vet jag. Vad glad jag blev när du var på banan igen. Tusen kramar på er alla.



Oma


2010-01-25 @ 22:35:17

Postat av: Linda

Med andra ord, när vi inte ser dina fotavtryck här på bloggen så vet vi att du sätter dom på Tysklands gator & torg.....


2010-01-26 @ 19:29:14

Postat av: Vindruvan

Jäpp, du har så rätt Linda.....


2010-01-27 @ 09:26:53

Postat av: Linda

Dagens NT: Snöstorm med varning klass 1 från SMHI (har redan startat)

Besöksförbud på 2 avd på VIN,

vinterkräksjukan är här!

Dagens beslut, jag emigrerar!!!


2010-01-27 @ 10:27:11

Postat av: Vindruvan

Kom till mig vetja...här är ingen snöstorm och vinterkräksjukan. Kram kram


2010-01-27 @ 10:51:56

Postat av: Marianne

Inte hos mig heller.


2010-01-27 @ 11:20:04


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0