Julafton del 2


Nu tror väl ni att jag e´helt knäpp eller så....
....är jag väl oxå kan jag tro, men jag håller
alltid vad jag lovar, knäppt eller inte.

Det var ju så att jag har sagt i ett tidigare inlägg
att jag skulle lägga upp lite fler bilder från julen
och om sanningen ska fram så har jag inte haft
någon större lust med att fixa och trixa med dem
förrän nu, fick ett ryck idag mittemellan marktjänsten
och min "bondeverksamhet".
Så här kommer det ett par bilder till......

Först har ni mig då,
Knäppis-Druvan in action framför kameran....



Jag berättade ju för er tidigare att
här i Tyskland kommer tomten flera
gånger (!?!?) på julafton...detta är alltså tomte nr 2.

 

åh vicken fiiiiin tomte......




Hörrö mamma....kommer inte tomten snart ????
Glädjen var stooooor när han äntligen knackade
på våran vinterträdgårdsdörr.....
Finns det några snälla barn här ????



...Jamen visst....
klart att det finns nälla barn !!!



En brödlimpa (?!?!) om hungern sätter in....
Risken finns ju att man e´hungrig en dag som
den här så det var ju tur att du fick något att sätta
tänderna i "Knattis".......hihihi.....



Det är spännande att öppna julklappar.....



åååhhhhh.....titta vad jag fick.....
precis vad jag önskade mig av tomten.
TACK !!!
Lönar sig visst att 'skriva' önskelista......



Cattis såg något som jag inte såg....uuupps!!!!



Inte nog med att tomten hade klappar med sig...
....postis hade också fått i uppdrag att leverera klappar
till oss i Tyskland. Niceee !!!!
Tack så hjärtligt från oss alla 3   



Naturligtvis värmde vi oss vid brasans underbara sken
på julafton, det var riktigt.....
....Stämningsfullt !!!!!




Det var allt för nu.....




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bättre sent än aldrig! Har ni hört det förut?



I vilket fall som helst så är det kul med jul.


2010-01-19 @ 19:39:20

Postat av: Maj-Britt

Jättefina bilder på tomtebesöket. Oj vilken fin tomtemor. Fler bilder väntar vi på t.ex. Carris med galablåsan på sig. Vi väntar väl och ser vad som kommer. Blir visst aldrig nöjd.Puss och kram



Oma


2010-01-19 @ 21:55:54

Postat av: Maj-Britt

Va har jag skrämt iväg alla blogggare Nej upp från sofflocketoch skriv en liten truddelutt. Var har vi storpappan som inte hörs av. Tusen kramisar.



Från Oma


2010-01-22 @ 12:51:41


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0