Rätt generation ???


I fredags eftermiddag kom Tobbe hem och var lite down...
konstigt tänkte jag, han som var så laddad inför att börja
fixa i badrummet.
Det kröp sen fram vad det var.....

En arbetskamrat till honom hade sagt:
- Wooooow !!!!
  Ska du byta innertaket själv ???
  Det är nog bara DIN generation som klarar det,
  min generation skulle aldrig klara det.

Den kommentaren satte sina djupa spår i Tobbe-boy, stackarn !!
Najaaa, man blir hela tiden äldre så är det bara.
Jag är stolt över dig min kära man, vilken generation du än tillhör.



Som ni ser så fick han slita igår en del på slutet innan sängen kallade.
Svetten lackade, men till slut varde ljus !!!!
Vi trodde nog att hela arbetsförloppet skulle gå smidigt utan några
större problem, MEN alltid är det väl nå´t som ska spöka.
Tobbe fick slita en del innan de första spotarna var på plats och funkade.
Klockan stod på 22.36  när den här bilden togs.



Det går sakta men säkert framåt, den här bilden tog jag precis nyss.
Taket består av vit panel med inbyggda skitsnygga spotar....tjoohooo!
Det kommer att bli snyggt.
Eller vad tror ni ??




Kommentarer
Postat av: Maj-Britt

Morn Ni vet väl att gipsskivor är det bästa material som finns för allergier så ni vet det.

Kramisar Oma


2010-01-10 @ 13:10:54

Postat av: Maj-Britt

Morn Ni vet väl att gipsskivor är det bästa material som finns för allergier så ni vet det.

Kramisar Oma


2010-01-10 @ 13:11:40

Postat av: Marianne F

Blir jättefint. Jag vill också ha spottar i taket. Både i hallen köket och badrummet. När är du ledig i sommar Tobbe? För om det bara är din generation som klarar det så hamnar ju både jag och Jens i andra "klasser".


2010-01-10 @ 13:41:55

Postat av: Tobbe

Mne Marianne,

Du tillhör väl samma generation som mig !!

Jens har ett problem förstas.

Hepp


2010-01-10 @ 14:51:11

Postat av: Marianne F

Hallå där hur räknar du. Jag är 14 år äldre än du, du är 10 år äldre än Jens. I så fall är ju du och Jens nästan samma generation.


2010-01-10 @ 15:38:35

Postat av: Cathrine

det blir skitsnyygt!!! vaagar jag komma hem nu?? :) puss o kram

Cattis


2010-01-10 @ 19:49:50

Postat av: Vindruvan

Jaaaaaaaaa, kl. 19.45 satte pappa dit sista takbiten...tjooohooo !!!

Nu ska jag städa upp efter allt byggdamm bara.


2010-01-10 @ 19:52:14


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0