Klarvaken


   Kan lätt konstatera att det händer för mycket jobbiga saker i min
   omkrets just nu för att jag ska kunna må bra.


   Nu är till och med tryggheten i mitt eget hem totalt förstörd !!!!

   Sömnlösheten står skriven i pannan...kroppen är i chock...
   Druvan är klarvaken och kommer så vara resten av livet.......

   Här är startskottet på Tobbes kriminalroman som han alltid drömt
   om att få skriva....



   Vi båda vaknar med ett ryck inatt av ett oväsen och vi frågar varandra
   viskande:
   - Hörde du, vad var det som lät ???
   Visst jag är en fegis, men tänker ju inte ligga kvar och lyssna vidare
   bara, det här ljudet var ett måste att kolla upp.
   Jag for upp snabbt som ögat och mina misstankar var att det var ett
   bekant ljud från när ytterdörren används.
   Varpå jag ställer mig på huk vid trappan utanför sovrumsdörren
   och kikar ner mot ytterdörren och upptäcker att det är en liten glänta
   på den.
   Skräcken tar tag i mig.
   Dörren är INTE STÄNGD !!!!!
   Men vá i helvete, tänker jag och viskar till Tobbe att komma.

   Vi smyger ner i trappan och mycket riktigt dörren är öppen, det var
   alltså ingen synvilla.
   Att få tankarna att ramla på plats kl.04.15 på natten är inte det lättaste.
   Är Cathrine hemma, var det hon som kom....näeee vänta nu hon sover
   hos Marcel inatt....
   .....näääeee det här ser inte bra ut......
   Jag står bakom Tobbe när han öppnar upp den gläntande dörren iklädd
   bara kalsongerna
   och därute i mörkret står det 2 ungdomar bakom vår bil och spanar
   mot vår dörr.
   När dörren öppnas upp av Tobbe så springer de iväg som en avlöning.
   Den ena med ryggsäck på ryggen.

   Jag var livrädd och känner mig fortfarande rädd fast att jag inte behöver
   vara rädd just nu.
   Hjärtat galopperade tamejtusan utanför kroppen på mig.

   Tobbe ringde direkt till polisen och de skickade genast iväg en polisbil till
   oss med 2 polismän som gjorde rapportering över vad som hade hänt och
   bad om signalement medans 2 andra polisbilar for runt i vårat område för
   att spana efter gärningsmännen.
   Därefter kom ytterligare 2 st personer för att säkra eventuella spår.
   Det var precis som när man ser en krimiserie på TV.
   Ni vet den här vippan som de vippar svart färg med för att få fram färska
   fingeravtryck...
   ...precis så var det och så här såg vår dörr ut efteråt.

  

   Tyvärr var de färska fingeravtrycken Tobbes för man såg att de
   var gjorda från inifrån.


  

   På den här sista bilden kan man se var de satte in bräckjärnet och
   sen bände upp dörren trots att den var låst.


  


   Jahaaaa....lagom till att bilen är tillbaka från verkstan, betald och klar
   så kommer nästa utgift som vi inte har räknat med.
   Byta ytterdörren till en säkrare dörr, är väl inte heller gratis.

   Näääeeeee ni det här sitter som en darrande klump i min mage
   just nu.
   Att bli berövad sin egen trygghet är en hemsk känsla.
   Kommer inte att kunna sova inatt 




Kommentarer
Postat av: Bir

Usch vad obehagligt! Vilken tur att ni vaknade i tid.


2010-06-10 @ 20:45:57

Postat av: Vindruvan

Jaaa, det här är inget kul alls !!!!

Hela dagen har varit ett enda kaos i hur man känner sig i sitt eget hus, ingen trygghet alls och tron om att det är någon här inne är skitjobbigt att tampas med.

Jag är trött som i trött men vågar inte sova, men jag ska ändå försöka vila nu när Cattis e´hemma här med ett par tjejkompisar. Inatt kommer jag vá vaken iallafall var så säker.

Jag kan konstatera att jag/vi har underbara grannar iallafall, den omsorg som har visats idag har varit enorm, jag är överväldigad, de har kommit och pratat tröstande ord och jag/vi har fått tröstande choklad, vin och blommor, hur gulligt som helst !

Klockan fem i morse monterade Tobbe bort nyckelskåpet som satt i hallen precis innanför dörren, det hade varit en sak som de säkert hade utnyttjat möjligheten om de fått chansen....bilnyckeln till ett exempel. Detta är en varningsklocka för alla egentligen.


2010-06-10 @ 21:01:49

Postat av: Linda

Jaa, fy vad hemskt!!! Har ni inget larm? Det där med nyckelskåp i hallen har jag tänkt på en del gånger o faktiskt konstaterat att det inte är något bra ställe, men har ju dessvärre inte gjort något åt saken, det är väl ännu viktigare när man bor i villa kan jag tänka mig. Verkligen gulliga grannar måste jag säga. Försök att sova inatt o nästa natt o nästa natt, jag menar man kan ju inte vara vaken resten av livet, det blir nog inget bra då...... Kram på er!!!


2010-06-10 @ 21:49:56

Postat av: Cattis

det är dags för en vakthund!! en väldigt bra investering ;)


2010-06-11 @ 17:38:54


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0