Gårdagen i bilder


Tro nu inte att det är en lätt uppgift att hitta runt i en ny stad...
...för mig alltså, jag besitter liksom inget lokalsinne och dessutom
är jag värdelös på att läsa kartan.
Med de förutsättningarna känner jag mig rätt nöjd med mig själv,
jag har ju faktiskt lyckats ta mig tillbaka till hotellet på eftermiddagarna
utan att tappa bort mig.

Igår hade jag sällskap av min Canon, dock utan "näsa"
(ett bra zoom objektiv),
men bilderna blev rätt bra ändå.

Vädret var SOMMAR
i München igår under dagen sedan på kvällen
blev det lite kyligt i luften igen !!!!!!!!!!!


Här är Münchens rådhus.
Pampigt värre !

Kul att få se det i verkligheten, har ju bara sett det på
bild förut och önskat att jag en dag skulle få möjligheten att
komma till München....och nu är jag här....hehehe....



Eftersom vädret visade sig från sin allra bästa sida så tänkte jag
att det var passande att lämna marknivån och bege mig upp
på lite högre höjder.

Min plan var att ta mig upp i det här kyrktornet,
S:t Peters kyrkan.


 




På mycket darriga ben står jag nu 56 meter ovanför marken
på den här mycket trånga 'balkong' som sträcker sig runt omkring
hela tornet. Jag brukar inte ha problem på hög höjd, visst lite pirrigt
kan det vá, men igår var jag inte kaxig när jag gick omkring däruppe.
Det var så läskigt dels för att det var trångt och dels kändes det som
om räcket inte skulle skydda mig från att falla ner.



Mycket darrigt försöker jag återge känslan genom att ta bild
ner på rådhuset genom räcket.....iiiiihhh.....känns fortfarande
läskigt när jag tänker på det.



Självklart var det en fantastisk utsikt därifrån.
Kolla bara.....



Frauenkirche und Rathaus



Väl nere på marken så kunde jag pusta ut.....puuuuh !
Gick bort till Viktualienmarkt för att inta något att äta och
fundera ut vad jag skulle göra den resterande dagen.



Marknaden är öppet 365 dagar om året och man kan handla
allt möjligt här från blommor till bratwurst och bayerskt öl förstås.



Efter lite övervägande så kom jag fram till att utnyttja det vackra
vädret till fullo, jag hoppade på 52:an och for till ändhållplatsen...
....för där ligger nämligen djurparken Hellabrunn.
Sagt och gjort.....

Det första som mötte mig var dessa vackra flamingos.
Men jädrar vicket liv de förde....undrar om det var vårkänslorna
som gjorde sig till känna....hihihi....



Här kommer ett av nytillskotten på djurparken.....
....kolla in vem som får snålskjuts.



Ett nytillskott till.....
hur liten får man vá.....hihihi ???



Höjdpunkten på min dag var den här skönheten....



Jaaaaaaa......det är jag som har tagit bilden i flygande tillstånd.
Häftigt vá ???
.........

eller också inte......






.....jag menar hur kan jag vara så dum att jag står ivägen för en
flygande örn som är på väg mot landningen hos sin skötare.
Om jag står ivägen en gång...det må ju vá hänt, men jag stod
i hans väg 2 ggr     !!!!!
Snacka om vinddrag i håret på mig......jag fick lov att DUCKA.
Shiiiiit.....att jag inte gjorde i brallan det är ju sensation.

Kolla in bilden nedan.....
.....jag är beredd andra gången med kameran.....
med livet som insats...eller ???
Han flyger RAKT MOT MIG, skötaren står liksom bakom ryggen
på mig !!!!!!



Vilken underbar dag.....sommarvärme mitt på dagen.
Aslutar gårdagen med vårens fröjd.
Tog bilden på djurparken.



....eller förresten ni ska få en bild till....
en som symboliserar mig när Tobbe kommer till
hotellet.....jag kacklar som en papegoja om vad jag har
gjort på dagarna och om hur bra
jag har det som lyxhustru....hihihi....

Det här är jag.....dock lite blyg verkar jag visst på bilden....



Det går ingen nöd på oss här i München....
....VI HAR DET TOPPEN !!!!!

Tjingeling





Kommentarer
Postat av: Tobbe

Tja,

Jag skulle inte ha ngt emot att vara lyxman.

Snygg bild den med örnen som kommer in för landning.

Hepp


2010-03-24 @ 19:44:35


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0