Fotbollsyra i München


Visst...vi är på plats idag, men ändå inte....
...i München alltså...

För er som har fotboll som intresse vet att ikväll spelar
Bayern München     -     Manchester United

                                                            


i Champions League på inget mindre än Allianz Arena.

Tobbe och jag var dit häromdagen för att fota arenan.
Vi tänkte att det kan ju vara kul att ha tagit en bild medans
arenan finns kvar för efter dagens match är det ingen som vet
om den fortfarande står stadigt på sin plats.



Om jag är rätt underrättad så tar Allianz Arenan 66.000 åskådare.
....och jag tror inte det finns särskilt många biljetter till övers, möjligen
bara svarta börsen förstås.








Jag kan ju säga att det var fullt ös på stan nu på eftermiddagen.

Det här gänget stod på Marienplatz och sjöng sina ramsor.
Riktigt trevligt faktiskt.
I varje ölstuga skrålades det fotbollsramsor så att det ekade
ut på gatan.



....och hela Marienplatz var uppvaktad av massor av poliser att
jag gick och tänkte......
men herregud tror de att fansen endast befinner sig här....
...men ack så fel jag hade...



...hela innerstan är invaderad av polispikeér och patrullerande poliser.
Undrar om det finns några som finns vid arenan också ???
Här vid Karls Thor står det bland annat 6 polispikeér, 3 på vardera sida
om öppningen och bilarna var fyllda med polismän.
Ok...det här med alla poliser var ett tecken för mig att....




http://www.weltfussball.de/alle_spiele/champions-league-2009-2010/



...nu beger jag mig till hotellet...jag tror det är tryggast så.




Men jag hade gärna gått på matchen faktiskt.

 Ska du se matchen ???
Vilket resultat tippar du ???

Tjingeling




Kommentarer
Postat av: Simon

Jag tippar 2-1 till Manchester, Ronaldo och Rooney samt Robben gör mål! Hejar inte direkt på nåt av lagen men matchen kommer ändå vara oerhört sevärd hoppas jag :)


2010-03-30 @ 20:18:49

Postat av: Vindruvan

Kuuul att du vågar tippa Simon !!!

Själv tror jag på 2-0 till Manchester, fotbollskunnig som jag e´...hehehe.... ;-)

De vinner i vicket fall som helst sååå i morr´n stannar jag inne på hotellet ;-)


2010-03-30 @ 20:32:56

Postat av: Vindruvan

....64 sekunder och det är redan mååål för Manchester...oj oj oj....hur ska detta sluta ???


2010-03-30 @ 20:50:36

Postat av: Tobbe

Tobbe tippar 2-1 till Manchester


2010-03-30 @ 20:55:59

Postat av: Simon

Nani menar jag ju såklart inte Ronaldo HAHA! Dom är ju rätt lika :P


2010-03-30 @ 21:08:02

Postat av: Simon

Förresten är Robben avstängd eller skadad eller nåt? Då får väl Olic göra Bayerns mål istället.


2010-03-30 @ 21:10:57

Postat av: Tobbe

Ja jag tyckte vael att det var lite konstigt med Ronaldo och Robben.

Men jag foerstod att det va Nani och Olic du menade foer Ronaldo och Nani aer ju vaeldigt lika ;-)

Hepp


2010-03-30 @ 21:16:12

Postat av: Tobbe

Jag tror att Rooney goer ett till foe United och att Podolski goer Bayerns maal

Hepp


2010-03-30 @ 21:20:50

Postat av: Tobbe

Tja, Rooney gjorde ett maal till, men i fel kasse.

Den klaaparen, Annars had jag (och Simon) tippat rätt.

Hepp


2010-03-30 @ 22:43:54

Postat av: Simon

Ja, först och främst dåligt att Neville att ta en onödig hands och sen gjorde muren bort sig, och sist men inte minst Evra som jag inte förstår vad han höll på med :P Aja, tur att man inte håller på United för då hade man nog varit ganska lack nu!


2010-03-31 @ 17:03:58


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0