Staden klarade sig....


München står kvar efter gårdagens fotbollsmatch.
Har varit och kollat efter idag.



Karls Tor

Gick in genom porten.....

Frauenkirche

...gick förbi Frauenkirche...



...kollade att rådhustornet såg helt ut...



...och att de nyplanterade blommorna
utanför rådhuset fortfarande såg fräscha ut...



...gick sedan till Viktualienmarkt...



...för att kolla att påskäggen fortfarande var hela...

...därefter gick jag till fiiiiiina gatan, dvs Maximiliamstraße...





...ähum...
...jag handlade ingenting :-(






...dels för att checka att butiksfönstrena var hela och dels för
att kolla att bilarna kunde rulla utan punktering...

...när jag nu ändå var på fina gatan och promenerade så kunde jag ju kolla
in att de som bestämmer över Oberbayern kunde sitta tryggt i sin
stoooora byggnad...








...och det konstaterade jag att...
trygga kunde de fortsättningsvis att vara...

Gick sedan en annan väg tillbaka, för jag i mina jeans och jag
i allmänhet känner mig inte som fina damen som hör hemma
bland fiiina folket så jag styrde stegen hellre mot lite festligare ting...

...nämligen...





Min tanke var att....
...står bryggerihuset kvar efter gårdagens festligheter...
...för festligt var det förstås eftersom Bayern München
vann över Manchester United med 2-1...
...jaaaa då klarade sig München av att ta emot engelsmännen
utan att det blev några större skadegörelser på innerstaden i allafall...
...ut till arenan orkade jag inte fara till...

....den kanske inte är lika snygg idag som den var häromdagen, vem vet ???

Tur att jag har kort på den utifall den inte ser ut som den borde idag...
....hihihi....




Det var allt för idag...

Tjingeling




Kommentarer
Postat av: Marianne

När du nu ändå var på "fina gatan" kunde du inte ha passat på att prova lite så att de "fina" expediterna fått arbeta lite.


2010-03-31 @ 22:36:57

Postat av: Vindruvan

Meen Marianne jag vågar mig inte in i en sådan butik för man får ju definitivt inte titta runt och fundera på egen hand utan man blir förföljd av dessa klistrande butiksbiträden som inte är ett dugg trevliga.

De dömer ut en redan innan man har satt foten i butiken...det är förstås hur fel som helst för jag kan ju tänkas ha tillräckligt med pengar trots att jag inte ser sån ut. Tänk bara på filmen med Julia Roberts 'Pretty Momen', de dömde ut henne lite för snabbt just pga hennes klädstil...illa illa...näee jag mår bäst utanför en sådan snobb butik !!!


2010-04-02 @ 17:52:11


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0