Upptäcker München


Igår hoppade jag på spårvagnen för att ta mig till.....




....Slottet Nymphenburg, ett väldigt vackert barockslott.

Det bör man se när man är i München, men jag strosade faktiskt
bara runt i slottsparken och njöt av det vackra vädret.
Hade ingen lust att stänga in mig inomhus när det var sommar ute.

Det här är framsidan på slottet.
Lite ledsamt var det allt när jag insåg att jag var lite tidigt ute.
Det märktes på så vis att alla fontäner som finns i slottsparken var inte
i bruk och all grönska och blommor hade ju inte satt fart riktigt ännu.
Meeeen det var ändå vackert och väldigt fridfullt.





....och här är baksidan.





Panseérna som är alldeles nyplanterade har inte kommit igång
att skapa den färgprakt som det är tänkt att vara....
....men i den här värmen som har varit och är fortfarande
så lovar jag att det mesta kommer vara färgsprakande i naturen
alldeles snart....kanske redan i morr´n. 



Hela slottsparken är megastor och jag promenerade bara på
en bråkdel av den.
Den botaniska trädgården ville jag naturligtvis inte missa
så ditåt bar stegen. Även där förstod jag att jag var en alltför
tidig gäst för det mesta såg fortfarande lite trist ut.
Men här du Gittan.....här skulle du bara älska att strosa runt
när det är säsong. Den botaniska trädgården är stooor och har
mycket fint att erbjuda en trädgårdsälskare som dig.



Najaaaa, men lite blommor fanns det ju....



Borde kanske satsa på att bli naturfotograf...eller ???



......och en stenträdgård som garanterat kommer att se vacker
ut när säsongen drar igång....för nu var det liksom bara stenigt !

Jag mötte ingen mindre än Lennart Svan vid vattenbrynet och han
visade upp sig från sin allra bästa sida som ni ser....hehehe....



Jag hade mer att stå i efter mitt besök vid slottet igår, men nu är jag
trött efter ännu en händelserik dag här i München så jag orkar inte
underhålla er med flera bilder just nu.

Hoppas allt är bra med er alla därute i cyberrymden !!!

Tjing tjingeling......vi ses när vi syns





Kommentarer
Postat av: Bir

Jättefina bilder, som vanligt. Kul att se vad du har för dig om dagarna. Här har det oxå varit strålande sol i dag, men när jag tog ut baden-baden gick solen i moln och kom inte fram förrän jag gick in.


2010-03-26 @ 19:05:16


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0