Muffinsbak


Häromdagen bakade jag dessa underbara muffins,
LAKTOS FRITT förstås. För Cattis skull.
Tänkte att ni kunde få ta del av receptet.
Det var ju ett bra tag sedan som jag la upp ett recept
här på bloggen.

Måste bara översätta det här först.
Ni får ha lite tålamod, för jag e´ju inte så snabb av mig...hihihi...





Här kommer det.....
Simultanöversättning....jag läser och översätter direkt....
Ni får säga till om det går för fort.....hihihi.....

260 g Mjöl
2 1/2 tsk Bakpulver
1 tsk Kanel
1/2 tsk Natron
1 nypa Salt
200 gr Jordgubbar
1 Ägg
100 g Socker
100 ml Olja
250 ml (Laktosfri) Naturell Jougurt

1. Värm ugnen till 180 grader.
Sätt i bakformarna i muffinsplåten.
2. Blanda ihop Mjöl, Bakpulver, Kanel, atro och Salt.
3. Snygga till jordgubbarna och skär dem i lite större bitar.
Spara några till garneringen.
Blanda ner jordgubbsbitarna i mjölblandningen.
4. Knäck Ägget och blanda ner det tillsammans med Sockret
Oljan och Joghurten.
5. Fyll sedan bakformarna till 3/4:s fyllnad.
6. Stoppa in muffinsplåten på mittersta falsen och grädda
dem i ca. 20-25 minuter.
7. Pudra muffinsarna med lite pudersocker och dekorera med
en färsk skivad jordgubbe ovanpå.


Jag hade inga färska jordgubbar hemma när jag fick lusten
att baka så jag använde mig av frysta bär som jag lät tina och
droppa av ordentligt.

Hoppas att det ska smaka för er som har lust att prova receptet.


Tjingeling




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Men Guuuuuuuud va läckert det ser ut.

Själv satt jag paa jobbet när det serverades :-(

Hepp


2010-05-04 @ 19:28:39

Postat av: cattis

och guuuuuuud vad gott det var!!=))

men pappa du fick ju faktiskt smaka dem efter jobbet eller hur? :)

puss o kram


2010-05-05 @ 10:53:56

Postat av: Bir

Men Guuud va det är dött här på bloggen.

Vad är natron eller atro?


2010-05-05 @ 17:03:10


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0