Aachen julmarknad

image555

Jag var in till stan en sväng och kände på pulsen igår.
Den var riktigt hög så jag var glad att jag inte hade så mycket att utföra.
Jag tog det i min takt och sen promenerade jag hem därifrån, duktigt....jaa jag vet, uppskattningsvis har jag stegat ca 20 000 steg igår, eftersom jag även var i Wurmtal och gick på morgonkulan.

Här kommer några julmarknads bilder från Aachen, dock inte tagna igår, för då skulle det vara MYCKET mer folk i rörelse och det är det just inte på dessa bilder.
Kanske kul för Cattis att visa familjen i Concepcion hur det ser ut i stan hos oss kring julen.
Håll till godo:

image550

image551

image552

image553

image554

Fick höra berättas igår att det var en arbetskamrat till Tobbe som skulle åka till Stockholm och arbeta under ett par månader. Hon var så glad över att komma i juletid dit för då skulle hon minsann äta julbord och besöka julmarknaden i Gamla stan. Julmarknaden har hon besökt och hennes uppfattning var att: Vad liten den var!!!!!!!!
Det kan jag förstå att hon tycker när hon har tyska julmarknader att jämföra med.
Kanske inte undra på att svenskarna (och även andra turister)  gärna reser till Tyskland för att uppleva julmarknaderna. För min del är det inget speciellt längre, undviker nästan att gå igenom, men det är väl så att det man har inpå knuten det blir man blind på och uppskattar inte det på samma sätt.

Vad ska Du göra idag??

Nähä Ni, nu måste jag nog komma ur morgonrocken, det här håller inte längre.

image556
Kram kram kram / Vindruvan




Kommentarer

Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0