Erkänner

God morgon!

Min dag har börjat sååå bra (till skillnad mot hur gårdagen var)!
Har precis kommit hem från en mycket uppfriskande och kylig morgon promenad i Wurmtal med Angelika.
Sträckan blev väl en sissodär 6-7 km lång och ca 10 000 steg.
Borde jag inte kunna vara lite mer noggrann kan man ju fråga sig??????
Borde ja, men det är inte alltid så himla lätt!!!!!!!

Jag brukar bjuda Er på mina egna dumheter ibland.
Den här visste jag inte riktigt om jag skulle dela med mig av, men jag insåg att jag inte kan komma undan med det hela utan att berätta.

image547
(I det här fallet förde det med sig bara ont i och för sig, borde kanske inte ha erkänt!)
Igår var en dag jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta på.
För situationen är lustig, men resultatet förödande.

image549

Som ni vet bär jag alltid stegräknaren på mig hela dagarna nuförtiden och igår var inget undantag även om jag endast befann mig hemma.
Jag hade klämt fast den på mina joggingbyxor, den hålls inte fast lika bra som den gör när jag har jeans på mig och det fick jag ju bittert erfara efter exaxt 2886 steg!!!!!!!
Det hör till saken att jag har min röda vecka dessutom.
Innebär dels att toa besöken blir fler och sen får eran fantasi jobba lite.
Jag var till slut tvungen att uppsöka toan och väl färdig ska jag dra upp byxorna........
........varpå stegräknaren får vingar.......FLYGER som en katapult och landar.......
Jaaaaaaaaaa var tror DU????
I TOASTOLEN FÖRSTåS AV ALLA JÄ... STÄLLEN!!!!!!!
Jag tror nog aldrig att jag har varit så snabb med att fiska och få napp i samma andetag.
MEN det hjälpte inte image548
Mitt bästa tekniska redskap som slår följe med mig om dagarna är sönder.
Hur ska jag nu hitta motivation att knalla runt????
Jag vet, det är ju jul snart, tänkte inte på det......

Min önskan till tomten lyder:

Snälla söta tomten, jag önskar mig av hela mitt hjärta en ny trogen följeslagare som jag kan bära med mig natt o dag, men jag gissar att jag borde ha en som man kan lägga i fickan av säkerhets skäl.

Jaaaaaaa, nu vet Ni hur klumpigt jag bär mig åt, men jag bjuder på det, alltid roar det någon.

Nu ska jag duscha!

Ha en trevlig dag!

Kramar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Linda

ÅÅÅÅÅÅ, stackars dig Pia, vilken olycka!!! Det var värre än att snubbla på målsnöret måste jag säga. Vi får hoppas att Tomten hör din önskan om en ny kompis. Bästiskramar Linda.


2007-12-18 @ 11:06:12

Postat av: Marianne

Då ska du önska dig en sådan som jag har. Hänger i ett snöre så man kan också ha den runt halsen eller dinglade på byxorna, sätts fast med ett clips eller liggande i en ficka eller väska. Den mäter också hur många aerobicsteg man gör.
Men du din tabbe har hänt mig en gång också. (Jag har avverkat ett antal stegräknare genom åren) Jag skruvade upp den och lät den ligga och torka och vips så funkade den.
Det kanske var ödets nyck. För nästa måndag kan du ju knappast redovisa några steg eller hur?


2007-12-18 @ 11:58:31

Postat av: Marianne

Godmorgon, stressigt värre förstår jag. Här är det kallt och halt och nån mm snö. Mitt bilhelvete fortsätter. Det är klättring som gäller. Så jag hoppas på värme o töväder.
Hörs vi inget under dagen så får ni ha en bra resa och lova att köra försiktigt. Nu ses vi snart. HURRA


2007-12-19 @ 07:35:05


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0