Har haft annat att göra

image516

Mitt tangentbord har varit låst idag......hehehe....
Ja man kan ju nästan tro det, jag är ledsen över att jag inte har haft tid att visa mig här något idag, men även om det kan vara svårt att förstå det så har även jag en del saker jag måste göra utanför denna "data dumburk".
Idag har varit just en så´n dag.

Har pratat med Cattis nu ikväll och allt är bra med henne förutom att hon är förkyld.
Hur man nu kan bli det i ett så varmt klimat?!?! Jorå möjligheten finns.....då temperaturskillnaden kan växla så fort. Igår hade de 38 grader och idag stod termometern på 15 grader och det är en viss skillnad.
Nästan så att det var dags att ta fram långkalsongerna Cattis vá.....hehehe?
Oförskämt av henne och säga att vi har "bara" 15 grader, medans vi andra stackare huttrar i kylan.
På tal om det så blev jag lite påmind av kylan igår när jag for in till stan.
Termometern stod endast på +1 grad.....brrrrrr.....
Då insåg jag att det var nog en bra påminnelse för annars hade jag förmodligen åkt till Sverige endast iklädd min höstjacka som jag jämt går omkring med här i Tyskland och inte tänkt på att det faktiskt är kallt i Sverige.
Har varit borta från svenska vädret alldeles för länge märker jag, man glömmer så lätt.

Jag lovade min dotter att lägga upp en bild på mig efter frissan besöket......lovat e´lovat......här är bilden.

image514

Nu e´jag dödens trött.
Finns bara en lösning.......
SÄNGEN!!!!!

image517

Kram / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Cattis

guuuud vad snygg du blev mamma!!! =)))
jaette coolt!!! kollar just nu paa titanic haha paa engelska med spansk text...laeser faktiskt mer aen vad jag lyssnar =D
Jo jag var tvungen att ta fram hoestjackan nu paa kvaellen naer jag var ute foer att laana ut en kofta till maria... Hon har naemligen sin miffag idag och kunde ju saa klart inte bara gaa i kort kort klaenning utan naat paa axlarna!
saa nu ska jag fortsaetta kolla paa filmen ;D ville ara saega hej.
Fast det gjorde vi ju redan paa telefon....;P
Sakner er mer nu fram emot julen.
Fast maar ju aenda bra haer, bara det att tankarna paa en riktig svensk jul med hela familjen kommer och spoekar i huvudet hela tiden...
Njut ordentligt av sverige naer ni aer daer!!! =D och kom ihaag att faanga in lukten av sensk vinter i en burk och skicka till mig!! ;D
Ha det saa bra
nos vemooos
PUSS O KRAM
Cattis

Every night in my dreams
I see you, I feel you...
That is how I know you go on...
Near far, wherever you are,
You are here in my heart
and my haert will go on and on!!

2007-12-16 @ 03:53:51

Postat av: Marianne

Jaaa Pia. Jag kan inte annat än instämma i Cattis utrop: guuuud vad snygg du blev. Jättecolt.
Det är klart att jag/vi förstår att du har annat att göra än att sitta framför datadumburken och underhålla oss. För det är det du gör Pia. Du underhåller oss. Ger oss en stund av värme o glädje och ett och annat skratt.
Ser fram emot att snart träffa dig och Tobbe också förstås.
kramis till er båda från
Marianne


2007-12-16 @ 06:44:09


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0