Jul kul

image488




image479



image480

Garnering:
Kokos, florsocker eller färgglatt strössel

1. Smält blockchokladen i vattenbad.
2. Blanda i kokos och den pressade citronen.
Smaka gärna av så att du får lagom mängd citron i.
3. Ställ smeten svalt och låt den svalna lite.
Viktigt! Smeten får inte hinna stelna helt.
4. Forma till små kulor.
5. Rulla kulorna i garneringen.
6. Förvara i kylen i tillsluten burk.
Jag misstänker att man även kan frysa dem.
7. Receptet kan dubblas vid behov.

image481

Det är så knäckande att göra knäck.
Jag gjorde två satser i micron varav den första blev "bra" och den andra blev kola istället för knäck.
Vet inte varför samma problem uppstår år efter år.
För att hitta något positivt kring det här med knäck så är det ju att det är praktiskt att göra dem i micron i allafall för det går fort och smidigt.

image489

Jul stökar ni något i köket inför jul?
Vad brukar du i så fall göra?
Har du något trevligt recept att dela med dig?

Julen är en härlig tid!

Viktigt!!!
Kramas mycket och ofta!!
Kärlek till Er från mig!!

Kramar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Pratade precis med mamma. Hon var hemma tio minuter mellan sina aktiviteter. Hon har provat att maila dig och Tobbe men får också felmeddelande.


2007-12-11 @ 17:41:46

Postat av: Marianne

Ojojoj vad godissugen jag blir. Får ta något gott te att dricka. Jag som aldrig varit någon tedrickare dricker plötsligt ett par tre koppar per dagen. Kanske för att det finns så många olika goda sorter nu. Köpte en god julblandning på Utö i söndags som jag tror att jag ska ta.


2007-12-11 @ 18:41:57

Postat av: Marianne

Det blev en kopp Rooibos: Cream of Desert. Kryddad med torkade jordgubbsbitar, grädde och Daisyblommor.
GOTTTTTTTT!


2007-12-11 @ 19:01:33

Postat av: fredrik

mmm gott med julgodis!

2007-12-11 @ 21:53:08

Postat av: Vindruvan

Javisst é dé gott med julgodis, men fy sjutton vá sött det är!!!!
Kul att du tittade in här.

/ vindruvan


2007-12-11 @ 22:26:24

Postat av: Linda

Det ser jättegott ut med allt julgodis!!! Kan du skriva microknäckreceptet i din blogg eller maila mig är du snäll. Har haft ett själv, men vet inte var jag har det nu??? Skall prova att maila till dig nu och se om det funkar, det verkar vara problem med det. Kram Linda.


2007-12-11 @ 22:29:25

Postat av: Linda

Jaa, för mig gick det att maila till dig. Hoppas problemet är löst för Marianne./Linda.


2007-12-11 @ 22:32:59

Postat av: Vindruvan

Jäpp det ska jag göra.
Skickar det på mailen i morgon för nu ska jag hoppa i säng.

Jättebra att du mailade mig TACK, det kom fram, inga problem.

Sov gott!!
Kramis / Vindruvan


2007-12-11 @ 22:35:36


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0