Julbak

image526

Juligt känns det här hemma, men det snöar inte,  inte än i allafall.
Fast det har blivit kallare, frost på bilrutorna på morgonen.
Har Ni någon snö?

Jag sa ju att jag skulle baka idag, och......
Här är resultatet av dagens deg:

image525

Borde ha gjort som Marianne,  vara ute och promenera i det vackra vädret istället för att fixa julbak.......
eftersom mitt problem är att det landar lite i munnen på vägen och det är INTE bra!!
Men jag får väl se till att cross-träna lite sen framåt kvällen, så känns det bättre.

Vad har Ni gjort idag?
Är det mycket julbestyr som har stått på Eran agenda idag?

Mmmmmm......det luktar så gott här hemma.
Tobbe håller på att laga revbensspjäll som vi alldeles strax ska äta.....mums!!

Kramis / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Linda

Det är klart att du har annat för dig men som Marianne säger så står du för underhållningen Pia. Det är verkligen en bra blogg du har. Fin i håret blev du och fina kakor har du tillverkat och så luktar det revbensspjäll, det verkar som det inte kan bli bättre, eller hur!? Jo, det är klart lite snö skadar ju inte för att höja upp julstämningen. Tyvärr så säger de på TV-vädret att det blir en grön jul i Sverige, men det har vi ju överlevt förut så det är bara o mysa till det så gott det går. Vi hörs. Kram Linda.


2007-12-16 @ 17:14:00

Postat av: Marianne

HUR HAR DU FIXAT TILL SYLTHJÄRTANA PÅ KAKORNA? Förstår inte hur sylten ligger still. Här i Stockolmstrakten är det ingen snö och jag hoppas att ingen kommer heller utan att det blir riktigt varmt. Kommer nämligen inte in i min bil. Tänkte flytta tillbaka den till hit utanför mig idag. Men framdörrarna sitter FAST. Och jag kände inte för att klättra in från baksätena. åtminstone inte i dagsljus när alla kan se mig kämpa med fötterna som fastnar mellan sätena m.m. som häromkvällen. Önskar att jag var liten och nätt. Såg både Lena Endre och Petra Nordlund på samma dag i veckan och dom är verkligen små och nätta. Nästan som miniatyrmänniskor. Förresten tycker jag att dom flesta kända människor är så små, nätta och korta när man ser dom i verkligheten.
Nu ska jag dricka mitt julte och äta min lussebulle.
Ett tips: Titta på mysfilmen på fyran ikväll med godingen Richard Gere.


2007-12-16 @ 18:08:44

Postat av: Maj-Britt

Marrianne du förstår att det är geléhallonhjärtan inte sylt. Till dina dörrar i bilen skall du köpa sånt här man sprutar i låset när det har frusit men du skall spruta på dörrkanterna . gammal dam gör så gott hon kan hon dansar hela natten

Kram på er alla natti natti


2007-12-16 @ 22:41:03

Postat av: Marianne

Aha, det där med gelehallonhjärtan hade jag aldrig kommit på men det där med bildörrarna har jag provat men funkar inte. Ikväll när det är mörkt så får jag klättra in och köra till mackan. Där finns säkert något man kan smörja in listerna med.


2007-12-17 @ 07:21:03

Postat av: Vindruvan

Intressant med geléhallon i kakorna....men var ska jag hitta dem.....finns att köpa i sverige, men här har jag inte sett att de har några.
För att stilla eran undran så är det normal hallonsylt jag har i.

Kram Vindruvan


2007-12-17 @ 07:47:01

Postat av: Marianne

Aha där fick mamma tji....


2007-12-17 @ 11:12:56

Postat av: Marianne

Men hur GÖR DU? För att få sylten att ligga still som hjärtan?


2007-12-17 @ 11:23:35

Postat av: Vindruvan

Jag trycker ut 2 kakor från degen som sen ska bli en kaka i slutänden.
Alltså bottenkakan är hel och ser ut som en pepparkaka i formen, nästa kaka ser likadan ut, bara det att i mitten trycks det ut ett hjärta oxå.
När de har gräddats i ugnen så penslar jag på hallonsylt på bottenkakan och trycker sen ihop den med den hjärtformade kakan, svårare än så var det inte.
Inga troll trick här inte.

Kramis / Vindruvan


2007-12-17 @ 11:56:21

Postat av: Marianne

Mennnn, du är smart duuuuu!


2007-12-17 @ 13:06:13

Postat av: Vindruvan

Jaaaa jag vet!!!
Hehehe.....


2007-12-17 @ 13:15:02


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0