Julhandlat i Köln

image449

Julklappsköp i Köln stod på agendan idag.

image450

Nu ska Ni höra........hehehe.....

Är man ute i julhandeln så är det bara att räkna med att man får stå i kö när man ska betala en vara.
Enkelt, eller hur? Inget konstigt alls.
Tycker i allafall jag som svensk.
En tysk däremot har rätt svårt att leva efter det här med kösystem.
Finns möjligheten så nog f_n tränger de sig gärna före och låtsas som om det regnar.
Visst jag ska inte dra alla tyskar över samma kam, nej då, det är säkert bara en bråkdel som gör så, men det har hänt mig så många gånger nu att jag snart kommer tappa tålamodet och explodera.

image451

Men dagens historia har ändå lite solsken i sig.....hehehe...
Hör här:
Framför mig står paret som ska betala, sedan är det min tur och plötsligt dyker det upp tre män på sidan om mig och ställer sig efter det betalande paret fast på den andra sidan om dem än vad jag står..
Jag reagerar med hela kroppen att: Hallå DET ÄR FAKTISKT KÖ HÄR!!!!!
Killen i sällskapet som ska betala varken ser eller hör mig, men den ena kompisen han uppfattar att, oj då vi trängde oss visst. Jag ler och menar med mitt kroppsspråk att det var ok och schysst att de uppmärksammade det hela varpå de ställer sig bakom mig.
Det är då jag får ett ännu bredare leende på läpparna.......hehehe.....
Ena killen säger till den andra: Inte ens Du min vän går före en skönhet!!!!!!
Oj oj oj snacka om att jag kände mig smickrad!
Det här kommer jag leva på länge.

image454

Bara för det ska jag visa Er det sista vi gjorde innan vi for från Köln idag.

image452

och igen...

image453

Bilderna är tagna med våran lille digitalkamera med Tobbe bakom styrpanelen förstås, måste säga att jag är ganska nöjd med bilderna för att vara tagna med den kameran.

Natti Natti nu orkar jag inte mer!!!!!!

image455




Kommentarer
Postat av: Marianne

Godmorgon här sitter jag med min kaffekopp och ser på datorklockan att jag gått upp en timme för tidigt. Istället för att ha klockan på ringning på sex har jag haft den på fem!!! Har inte ställt om mobilen till vintertid. Plötsligt blev jag så himla trött. Men ingen ide att lägga sig o somna om få ta en mugg kaffe till istället.
Skönt att se att ni kom hem helskinnade i allafall.


2007-12-09 @ 05:38:09

Postat av: Maj-Britt

Morn morn sitter och vänta på Marianne som skulle ringa innan hon åkte hemmifrån men ingen ringsignar försökt och ringt henne men ingen som svarar hon skulle vara här 8.15-8.20 oj oj Kram


2007-12-09 @ 08:12:59

Postat av: Marianne

Marianne svarar: 8,22 var jag framme i stan och jag ringde som lovat när jag åkte härifrån. Men jag har ju en hund som ska rastas också som gör att man inte alltid sitter vid telefonen.


2007-12-09 @ 17:18:57


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0