Kaffeved

Nu har sopbilen varit och hämtat våra gamla madrasser som vi ställt ut utanför vårat hus.
Det blev kaffeved av alltihopa eller så kan sopgubbarna spela image463med träribborna i kaffepausen.
Sopbilen knäckte varenda ribba i dem. Hårt och hänsynslöst.
Men vi är inte ledsna för det trots att de har hängt med oss i ca 20 år nu varken Tobbe eller jag kommer att sakna madrasserna för våra nya är gudomliga att sova i.
Det bästa köp vi nånsin gjort tror jag.
image464
Men visst det tog ett tag innan man vande sig vid dem och framför allt med kudden, men nu funkar det jätte bra.

För att hoppa till något helt annat.
Är det någon som vet hur långt före jul man kan tillverka julgodis?
Och hur ska det förvaras så att det är lika gott idag som på julafton?

image465

Kram / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej
Julgodis går att göra i god tid. Knäck och kokosmums brukar jag ha i frysen. Kola i kylskåpet.
Det är ju så mycket socker i julgodis och det är ju som sylt med massa socker. det blir hållbart.


2007-12-10 @ 13:24:32

Postat av: Marianne

Nu sitter jag och väntar på min spansktalande kund från Colombia. Hon är så söt o rar, men Melker kommer väl att skälla ut henne. Han har inte träffat henne tidigare. Jag har köpt saffransbulle o en glaserad pepparkaka till henne om hon vill ha. Tänkte också bjuda henne på lite glögg om hon vågar.


2007-12-10 @ 13:26:57


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0