Luciamorgon

image496

.......Saaanta Luucia.........Santa Lucia.........

image497

God Morgon Alla Luciafirare!!

Tobbe & jag har haft morgonmys med levande ljus, lussebulle, pepparkaka och cappuccino i soffan tillsammans med Luciafirande på TV. Mysigt mysigt!!!!
Det är tur att vi kan se svensk TV här nere, det var rätt många år som vi inte kunde göra det och då kändes det som om vi bodde på månen, hade inte en susning om vad som hände i Sverige.
Men nu så kan vi till med vara med när Lucia firas, det är skönt.

Hur har du firat Lucia nu på morgonen?

Ha en bra dag!

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Maj-Britt

Sovir sovit kom upp 8.50 få se reprisen i eftermiddag God Lucia Kram


2007-12-13 @ 09:09:50

Postat av: Marianne

Näää..har visserligen varit vaken sedan sju men det är inte samma sak när man är själv. Och jag har ju så dålig karaktär så jag ser till att jag aldrig har något hemma som jag kan gå och småäta av. Så här finns inga pepparkakor eller lussebullar. Och om jag ska göra godis till julafton så får jag göra det dagen innan. Idag ska jag ägna mig åt lite skönhetsvård.


2007-12-13 @ 09:24:26

Postat av: Vindruvan

Jag förstår vad du menar, min dåliga karaktär speglas på min kropp, kan inte heller låta godsakerna vara.

Skönhetsvård det låter underbart!
Berätta vad du ska göra, nyfiken i en strut!

Kram / Vindruvan


2007-12-13 @ 09:36:47

Postat av: Vindruvan

Förresten vad ska du med skönhetsvård till??
DU ÄR REDAN VACKER!!!

Kramar i massor


2007-12-13 @ 09:40:38

Postat av: Marianne

Du är för söt Pia. Först ska jag till Henrietta och fixa/färga ögonbrynen (så att man ser att jag har några) och sedan går jag vidare till hennes granne Nadja och fixar håret, lite topping så där.
Det är det som är så skönt när man bor så här man har allt inpå knuten och efter att jag fick Melker så lär man ju också känna allt och alla.
Henrietta får jag också som kund efter nyår. Kul.


2007-12-13 @ 10:29:24

Postat av: Cattis

om vi har firat lucia?
Vi haaller precis paa...
jag gick upp kl 6, taende alla moejliga ljus...Lussebullarna staar paa bordet.
och vi kollar paa lucia paa svt ;) saa bra att det finns internet!!
Mein familj tyckte jaette mycket om lucia och har laest flitigt i boken om svenska traditioner =)))

2007-12-13 @ 11:51:04

Postat av: Marianne

Så underbart gulligt av dig Cathrine att dela med dig av våra traditioner till din värdfamilj.
Puus o kram på dig från Melker och faster Marianne


2007-12-13 @ 11:54:54

Postat av: Vindruvan

Har jag inte sagt att DU Cattis är det allra bästa som finns????
Jag är så oerhört stolt över Dig!!!!
Jag vet att Du bakade Lussebullar igår för att kunna fira med det idag....WooooW!!!
Du är en ovärderlig skatt!!!
Jag älskar Dig för att inte tala om vad pappa gör!!

Hälsa så hjärtligt till familjen!
Vi är så tacksamma att de är så omtänksamma och gulliga gäntemot dig. Du har verkligen blivit en del av deras familj, det är sååå skönt!!!!

Pussar & Kramar
Mamma & Pappa ;-)


2007-12-13 @ 12:03:38

Postat av: Caroline

Dennis lussade för mig och Gustav kl.5.30 imorse. Han skulle ner och fixa välling och gud vad han bökade och slamrade där nere. Jag vart lite sur och undrade vad han höll på med. Jag ville ju bara att han skulle komma med välling så att vi fick somna om ett tag. Men så kom han upp med glitter på huvudet och en bricka med levande ljus och kaffe, lussebullar, pepparkakor och välling såklart. Efter det var Gustav pigg, så det var bara att gå upp.

Imorgon är det Lucia firande på dagis, då ska Gustav vara en liten tomtenisse.

Ha en bra dag!
Kram Caroline


2007-12-13 @ 12:22:54

Postat av: Vindruvan

Gu´´va´gulligt av Dennis!!!!
Tobbe hade nog gärna velat att jag hade gjort likadant för han är lite avundssjuk på att Gittan alltid lussar för min bror och deras söner på Lucia. Men vi lusse-myste uppe istället.
Gittan har du lussat idag????

Kram igen


2007-12-13 @ 12:34:09


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0