Musik

God morgon allihopa!

Kan börja den här dagen med att prata lite musik.
Har Ni något musikintresse?
Jag har det och jag tycker det är roligt att följa ett program som heter "Popstar on stage" här i Tyskland.
Har varit tvingad att göra det ensam i år :-( annars brukar Cattis och jag kolla tillsammans.
Förra året grundades en väldigt framgångsrik grupp som heter "Monrose" .
Vet inte om Ni känner till den i Sverige?
Tidigare år har det grundas t.ex. en grupp som heter "No Angels" osv.......listan kan göras längre.
I vilket fall som helst så var det final igår och en ny grupp har fötts som heter
"Room 2012" (engelskt uttal).
Hela programidén tycker jag är bra på så vis att deltagarna får lära sig mycket på vägen under 1/2 års tid till att bli proffessionella artister. För att inte tala om vad de lär sig om sig själva. Personerna som är inblandade och tränar artisterna är tuffa men rättvisa, inte som de är i Idol, ofta kränkande mot de som tävlar.
Det går definitivt INTE att jämföras med Idol, för Idol spelar överhuvudtaget inte i samma liga (enligt min mening).
Nog snackat:
Här är den nya gruppen......
Från vänster: Sascha, Tialda, Julian och Christobal.

image427

........och därtill kommer det också 5 stycken dansare image428som även de har gått igenom samma program innan de kom med i den nybildade gruppen.

image429Deras debutalbum heter "Elevator" och kommer i handeln
den 14/12.
Ska bli intressant att höra om de görs till känna även i Sverige.
Jag tror att det är en bra mix i gruppen och att de blir framgångsrika, så håll utskik om intresse finns.

Kramar / Vindruvan







Kommentarer
Postat av: Marianne

Godmorgon

och TUSEN TACK Cattis, Pia och Tobbe för världens finaste julkort. HUR GÖR DU PIA?
Nu ska jag åka till Sollentuna på kundbesök. Vad härligt det låter. Att jag är på G. Men några pengar har jag inte fått än!!!


2007-12-07 @ 10:08:43

Postat av: Vindruvan

Oj har det redan kommit!
Varsågod!!!
Hur jag gör....jaaaa.....jag pysslar.....konstigare än så är det väl inte?

Hälsa dina kunder att det är en förutsättning att de betalar för sig annars kan de se sig i stjärnorna efter dina tjänster!!!! Jag antar att jag vet vem du ska till....hmmmm....inte bra....
Hoppas det löser sig.

Kramis Vindruvan


2007-12-07 @ 10:29:46

Postat av: Maj-Britt

Godmorgon här kommer jag är det redan morgon. Va har Marianne Redan fått julkort. Det kanske kommer i dag. Roligt ni kommer och firar jul med oss det blev en stor julafton i år och småbarn får vi också att fira med. Kram


2007-12-07 @ 11:10:26

Postat av: Cattis

va?? ni aaker hem till sverige och firar jul?? ;D kul fast guuud vad avundsjuk jag blir...:P
skulle ocksaa ha velat sett popstars...jag haengde ju med i boerjan daer naer det var castings...men kom aldrig laengre fast jag kaenner igen dem paa bilden =))
ha det saa braa
PUSS

2007-12-07 @ 13:10:23

Postat av: Maj-Britt

Gud Va tur julkortet kom senare i dag gud ssssssssså fint Cattis jag har sett bilderna jättefina.Alla ser ut som små prinssesor med sina prinsar Tack och kram


2007-12-07 @ 16:14:17

Postat av: Ritva Hellberg

TACK! Vi har också fått det fina kortet. Felicia tyckte att farbron såg rolig ut med sin tomtemössa.


2007-12-07 @ 21:41:28


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0