Naturen var inte på humör

image399

Har precis kommit hem från tisdagens återkommande jakt på stegen i Wurmtal.
Det blev ca 6,5 km som Angelika och jag avverkade idag (inte helt säker på slutresultatet för jag glömde sätta på mätaren i tid, men det är på ett ungefär)
Det såg inget upplyftande ut i naturen just nu, träden står där alldeles kala, löven ligger blöta och sörjiga på marken, geggigt i spåret pga allt regnande och ingen sol!!
Längtar man ut och gå då, kan man fråga sig?
Svaret är enkelt:
Jaaaaaaa, det gör man!

image400
För det gör ingenting, naturen kan inte alltid le från sin vackra sida, även den måste ha tillåtelse att få kunna ha lite sämre dagar.
Det gäller bara att plocka fram det positiva i allting och det gjorde vi.
Solen saknade jag heller inte så mycket för jag hade ändå med mig min privata sol i form av Angelika.
Alltså är min slutsats att det var härligt i Wurmtal idag precis som alltid annars.

DAGENS ORD:

Ge akt på dina tankar och träna medvetet att byta varje negativ tanke mot en positiv.

image401

Kram/ Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag har också varit på promenad men har bara kommit upp i blygsamma 1004 meter. Om jag nu mätt mina steg rätt.


2007-12-04 @ 11:04:02

Postat av: Vindruvan

Det är jättebra, Marianne!!!!!
Du ska enbart jämföra dig med dig själv.
Och tänk så här: Du kanske inte ens hade tänkt göra den där promenaden om det inte vore så att vi utmanar varandra med stegmätaren, eller hur?
Bra jobbat, fortsätt så!!!

Kram din druva


2007-12-04 @ 11:07:22


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0