Dagens


Har precis avslutat ett bak ute i köket, ett recept som jag bara var tvungen att pröva.
Vet inte om det är ett lyckat bak ännu eftersom det hela måste stelna innan provsmakningen kan ske.
Egentligen hoppas jag att det hela smakar urk, för det är en riktig kaloribomb.
Men skulle det mot förmodan smaka gott, ja då vet jag en som får ta med sig kakan till jobbet i morgon. För inom de här 4 väggarna får den INTE stanna!

Just nu sitter jag här och njuter av en underbar Latte.
Och då får det mig genast att undra över : Vilket är ditt favorit kaffe??

image179


image178

Mmmmmmmmm..............goooooooott!!!!!

Kram / Vindruvan








Kommentarer
Postat av: Marianne

Nu har du gjort mig sugen på något varmt att dricka. För mig blir det en kopp Roibus te med kanelsmak. Gott, gott.


2007-11-06 @ 15:30:57

Postat av: Ritva Hellberg

Jag föredrar cappucino från Gevalias påsar. Mums fast svårt att tror. Jag kämpar också mot sötsuget flera gånger/dag. Äter D-vitamin regelbundet, det ska också vara bra mot höst deppighet. Här har alla någon grads förkylning ökande i takt med sjunkande utetemperatur. Rätt kallt inne också (el är dyr och ingen orkar tända brasan).


2007-11-06 @ 18:05:23

Postat av: Vindruvan

Skillnaden mellan dig o mig, Ritva, angående kämpandet mot sötsuget ÄR att du kan stoppa i dig sötsakerna utan att det syns medans för mig räcker det med att jag luktar lite på dem och jag har genast gått upp 1 kg i vikt. Orättvist...jäpp!!!
Vad beträffar kylan, ähm, du har väl en man som kan värma dig?!?! Vad ska han annars vara bra till...hihii???

Roiboos teet med kanelsmak lät intressant, blir nästan lite julkänsla när du dricker det vá, Marianne?

Ciao/Vindruvan


2007-11-06 @ 21:45:38

Postat av: Cattis

Foer mig blir det antingen en riktigt god cappucino eller en latte machiato med caramelsmak....mums mums vad jag laengtar, saant finns naemligen inte haer, det aer i alla fall inte saa gott...guuud jag vill ha kaffe, RIKTIGT filter-kaffe, Gevalia vore inte helt fel, fast vet ni vad, jag tar VAD SOM HELST!! till och med tyskt filterkaffe...!!! ;P

2007-11-13 @ 22:34:40


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0