Feber.....skit oxå!!!!!

image335


I morse tänkte jag att om det inte vore för mitt skalle-bank så vore jag redo att ta emot dagen med ett smile, MEN ack vad jag bedrog mig.
Är det inte konstigt?
När jag tidigare i veckan har tagit tempen och verkligen trott att jag har feber......ja då har jag ingen feber....och nu idag om jag bara kunde vara utan huvudvärken så skulle allt vara ok.........MEN då har jag feber(38,8gr)!!!!!!
Hallå, hur kan det vara möjligt?
Jag ger mig utan strid, lovar att jag ska hålla mig på mattan idag med.

Var i stillhet igår precis som lovat.
Borde nog slå mig in på banan att bli film recensent (stavas det så, förmodligen inte).
Har sett 3 filmer på 2 dagar, det är inte heller likt mig, men vad ska man ta sig till när man mår uselt?

Gårdagens film blev:

image336

Är det någon som har sett den?
Har sett den på bio tillsammans med Cattis förut och jag minns att jag tyckte den var bra då.
Det är inte direkt mycket komedi i den utan mer åt dramahållet och med tänkvärda scener som utspelar sig mellan dessa systrar, de är väldigt goda vänner och det uppstår något som även gör dem till rivaler under filmens gång.
Trots det hittar de tillbaka till varandra igen eftersom de betyder så mycket för varandra och som ni vet är blod tjockare än vatten.
Bra underhållning medans man ser den.
Kanske inte en film som man lägger på minnet direkt men visst är den sevärd.
Jag tror inte att det skulle vara en film för Tobbe, det är nog mer en tjej film, men jag kan ha fel.
Har Ni något bra filmtips att ge mig?

Längtar ut!!!!
Det är jätte fint väder ute, såååå typiskt!!!!!

............atjooooooo!

Vad gör Ni för något kul i helgen?
Vissa går på bröllop i Argentina idag har jag hört, men vad gör Ni andra?

Vi hörs!

Kram / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Åå så synd om dig. Men jag hoppas att även du nu tycker att det är legitimt att ta det lugnt och mysa i sängen. Bli lite uppassad av Tobbe.
Hälsa honom det från storasyster. Filmtips har jag inte. Jag ser nästan aldrig filmer. Har för dålig koncentraton för det. Jag kollar mest på dåliga TV-program, en hel del deckare. Fast ska sanningen fram ser jag oftast utan att se och höra. Det som snurrar i huvudet tar otast överhanden. Men har du ingen talbok du kan lyssna på. Ligga i sköna sängen och gosa med kudden, blunda och lyssna. Jag gillar att lyssna på Håkan Nessers deckare. Han läser själv och har sådan skön, manlig röst.
Ha det så bra nu för ett tag så hörs vi senare.


2007-11-24 @ 13:11:06

Postat av: Marianne

Hej igen. Kände mig nog lite dement imorse så jag tog fasta på Ritvas råd, att träna hjärnan med allehanda beslut. För ni ska veta att det är verkligen svåra beslut jag handskas med när jag shoppar. Ska det vara det eller det, nä jag tror att det är bättre, näää jag går till en annan affär. Jag besöker varje affär minst två gånger på mina ronder. (Vad var det Rauf sa en gång i tiden: när Dalarö renoverades? Jo, Forsgrenss gör allt två gånger)
Jag brukar vara bra på att shoppa i vanliga falla också, då mest MAT. Men den lägger sig alltid runt magen. Idag blev det julshopping. Och Pia jag hittade sådan jättefin julstjärna (alltså blomman) i blomsteraffären. Sådär riktigt blodröd, stor. Men nu till kruxet. När jag häromdagen rev ut allt ur mitt förråd för att leta efter mina vinterstövlar så vart hamnade alla ytterkrukor? JO LÄNGST IN. Jag troro jag får shoppa lite till och träna hjärnan mer.
Hoppas att du har det bra i sängen Pia och att Torbjörn gör sitt jobb nu.
Kramis från mig


2007-11-24 @ 16:38:35

Postat av: Anonym

Hej Pia. Julafton till Annandagjul har vi besök från STHLM.Jag är ledig: 21/12,22/12,23/12,27/12,28/12,2/1,3/1,4/1,5/1. Håkan är ledig i mellandagarna.Ni är JÄTTEVÄLKOMNA när det passar.Krya på dig/Bir.


2007-11-24 @ 16:50:23

Postat av: Ritva Hellberg

Jag njuter av all mat min mamma har lagat under dagen, inklusive bullar.
Stefan är hemma från firmafesten, Jens omgås med sista Harry Potter- boken och Martin räknar matte omväxlande med nätsurfande. På 3
simsträckor har han förbättrat sina rekord med 4 sekunder. Bra min son!
Under dagen har jag även varit taxichaufför åt mina barn. Min lilla bil har åkt till Åkersberga tur o retur á 2 mil sex (6)! gånger under dagen.
Har du råkat för årets influensa, Pia. Jag tog det säkra före det osäkra och vaccinerade mig igår. Nästa vecka är det barnens tur. Ingen influesa-sjuka i Thailand för oss. jag tror att Stefan är spruträdd för han vill inte bli vaccinerad.
Nu ska jag dricka upp resten av vinglaset och tar det lugnt.
Krya på dig Pia och hälsa Torbjörn.


2007-11-24 @ 19:20:09

Postat av: Marianne

Nu tror jag bestämat att du åkt på en riktig influensa. Det positiva är ju att du får den nu och inte till jul och den brukar visa sig på vågen (nedåt alltå) för man brukar inte vara så matglad. Jag hoppas i alla fall att du dricker ordentligt och kanske du unnar dig lite svalkande glass mellan temuggarna. Kommer du ihåg att jag drack varm Panodil med svartvinbärssmak när jag var hos er i våras och blev sjuk på nerresan. Det är susan. Jag har för mig att det fanns något liknande i Tyskland.
Vi hörs när du kryat på dig.
Kramis


2007-11-25 @ 16:27:05


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0