Hände något märkligt

Idag hände något märkligt.
Jag står bland julsakerna på Bauhaus och plötsligt hör jag en låt som jag känner väl igen, för övrigt är det tyst runtomkring mig.
Jag lyssnar och kommer underfund med........aaaaaa........det är ju Per Gessles låt
 "Här kommer alla känslorna på en och samma gång"...................MEN jag är rätt snabb i tanken att tänka hur är det möjligt att de spelar den låten som är svensk så det förslår inne på Bauhaus i Tyskland??????!!!!!!!
Att de kan spela Roxette eller så det är inget konstigt, men enbart Gessles svenska låt, det gick inte in i min hjärna hur det kunde vara möjligt.
Jag står och lyssnar, tittar mig omkring och söker efter varifrån musiken kommer, för på något underligt vis inser jag att den kommer inte från deras högtalare för de är tysta vad jag kunde förstå.
Musiken blir tydligare och tydligare och när den är riktigt hög............
Dåååå först trillar min 25-öring ner...........
Oj vilket jädra liv jag för i denna tysta lokal.
Hjäääääälp!!!!

Jag bjuder på min oerhört korkade dumhet........hehehehe.......
Det var min MOBIL som ringde!!!!!!!!
Herregud vad pinsamt!!!!!

image366

That´s me with my handy.


image365

Så kan det gå, när inte mobilen är det viktigaste här i livet.

Ciao / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilken härlig historia. Att läsa din blogg ger mig många sköna leenden. Tack för att du finns.
Kram o sov gott


2007-11-29 @ 20:53:43

Postat av: Linda

Åhhhhhh, va pinsamt!!!! Tur att inte jag va med dig i affären, fniss fniss. Annars kan jag berätta att i Tunisien spelade de den svenska låten "Jag känner en båt, hon heter Anna, Anna heter hon". Det var riktigt skönt att få höra lite svenska i all arabiska, men ändå märkligt. Tack o hej - Leverpastej.


2007-11-29 @ 21:34:43

Postat av: Ritva Hellberg

Du kanske ska byta låt. Man kan ladda ned Bye, bye baby som ringsingnal.


2007-11-29 @ 22:36:17

Postat av: Vindruvan

Ja ja den låten har ju varit hur populär som helst här oxå förut. Det är inte heller ngt konstigt att den spelas på radion, men "Här kommer alla känslorna......" ja där gick gränsen för vad som är normalt att höra här i Tyskland.

Ha dé
Kram Syrran


2007-11-29 @ 22:37:30

Postat av: Emma :)

hahah pinsamt värre x')

2007-11-30 @ 06:31:23


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0