Hänger Du på???

image352

Det var väl då själva sjutton om vi inte kan lyckas att gå ner i vikt.
Dagligen läser man solskenshistorier om hur andra har lyckas med den tuffa bedriften att skilja sig från sina överflödiga kilon. Själv undrar jag varför jag inte lyckas hela vägen fram.......men egentligen är det ju enkelt........om jag kunde fortsätta att  äta förnuftigt, för det gör jag redan, minska godis och chokladintaget, skaffa bättre disciplin och det viktigaste av allt att röra mer på fläsket. Ska det vara så himla svårt??????

image349

Det är nu som  DU kommer in i bilden.....hehehe.....
För just du måste pusha mig och dig själv och andra som också är intresserade att deltaga.
Jag tycker det är värdelöst att ge nyårslöften år efter år som säger att nu ska jag minsann börja träna och tappa vikt osv. De håller ju inte, i allafall inte hos mig, sådan taskig karaktär som jag har.
Näe, så här är det!!!!!!!
Min utmaning till Er alla startar redan på måndag den 3/12.
Själv startar jag idag redan för att jag har varit på stan och haft min mätare på mig och känner mig jätte taggad.
Har liksom bestämt mig.
Dagens steg:

image354

Den går ut på att vi dagligen har på oss våra stegräknare och dokumenterar varje dag hur många steg vi har tagit.
Har man ingen räknare och vill va med.......ja jag finner inget annat råd än att du får gå ut och köpa en. Men helst inte en av det billiga slaget för de är inte så mycket att lita på.
Tänk Er det är ju toppen vad mycket steg vi kan avverka nu i julklappsköp/bak och annat som ska göras.
Jag kommer att föra in mina veckans steg i min blogg varje måndag och då kan ni antingen föra in Era steg i kommentarsfältet hos mig eller bara jämföra Er med mig och med de andra deltagarnas siffror.
Viktigt är att alla har sin egen referensram att jämföra med eftersom alla har olika förutsättningar här i livet. Det viktigaste är att vi börjar röra på oss mer och bli medveten om egentligen hur mycket eller hur lite man rör på sig på en dag. Det är väldigt intressant faktiskt.

image350
Vart ska vi gå någonstans?
Du bestämmer!

Kom ihåg att gå ner i vikt gör man inte för någon annan skull utan endast för att man själv vill och att man ska kunna må bra.

Aftonbladets artikel idag inspirerade en del, läs själva så får ni skapa er en egen uppfattning.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article1347316.ab


image351

Hoppar Du på tåget?
Ska vi lyckas ELLER ska vi lyckas tillsammans, jag bara undrar???????

Märks det att jag är frisk nu???

image353

Ciao / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Ciao
Jag hänger på. Jag använder ju redan stegräknare varje dag. Men bara när jag går ut. Ska börja ha på den hela tiden. Men dina 21000 steg det kommer jag aldrig att komma upp i. Jag är glad om jag kommer upp i 6000 steg om dagen utan att mina fötter går i strejk. Jag vet det är för lite. Men jag har haft många dagar sista åren när jag antagligen inte ens kommit upp i 1000 steg om dagen. Men kör till från och måndag skriver jag upp varje dags steg och skriver in dom påföljande måndag i din blogg.
Tillsammans kan vi. TILLSAMMANS ÄR VI STARKA.


2007-11-28 @ 20:24:36

Postat av: Vindruvan

åååh vá kul att du hänger på, Marianne!!!
Tillsammans fixar vi det här, det kan väl inte vara så svårt att gå.....eller hur?
Jag skrev i inlägget att alla har olika förutsättningar därför är det viktigt Du (och ni andra)definitivt inte jämför med mig och mina steg utan enbart dig själv och dina egna framsteg.
Vad som jag tycker är roligt och pushande är att veta att jag inte är ensam på resan utan att jag har sällskap. Tack för att du vill hänga på, KUUUL!!!

Kramis / Druvan


2007-11-28 @ 21:38:38

Postat av: Marianne

Du är förståss ute o går nu. Eller förresten är det inte på torsdagarna du går på Fit and tag eller vad det heter.
Kramis


2007-11-29 @ 10:19:46


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0