Kreativt

image213

Vad gör man en lördag då regnet står som spön i backen?
Först lite morgonmys med min man förstås för att inta den rätta "feelingen" och därefter en kort sväng till affären för att inhandla lite ingredienser eftersom.........
...........Lusten att baka ramlade plötsligt på mig idag och det är väl som med allting annat:
Det gäller att ta vara på tillfället för anfallet kan snabbt gå över igen.
Jag tog vara på det och här ser Ni mitt resultat:


image214

Och.......

image215

Visst har jag varit duktig???
Har Du oxå varit kreativ idag eller har Du bara njutit av livet i hemmets lugna vrå?

Här kommer Dagens tanke:

image216

Lördagskvällen närmar sig, undrar vad den har i sitt sköte?

image217

/ Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Statens Järnvägar

Idag har jag: Rastat hunden, bytt till vinterdäck på bilen, torkat skåpsluckorna i köket och storstädat hamsterns bur. Visst har jag oxå varit kreativ?


2007-11-10 @ 17:17:28

Postat av: Vindruvan

Ja självklart har du också varit kreativ!!
Bra jobbat SJ!!!!

Ciao / Vindruvan


2007-11-10 @ 18:33:24

Postat av: Vindruvan

Woooow!
Faster känner sig riktigt stolt över Dig "Simpan" när Du är så duktig och kreativ.
Fortsätt i den stilen och Du kommer inte att ha problem att hitta en tjej som vill ha Dig!
Förresten, har du någon redan?
Nyfiken i strut snart tittar jag ut.....hihihihi....

Kramisar från Vindruvan


2007-11-10 @ 18:44:03

Postat av: Simon

hehe nej jag har inte någon tjej än i alla fall ;)


2007-11-10 @ 19:50:01

Postat av: Ritva Hellberg

Jag har lagat lamm och potatisgratäng med gräddfilsås. Dessutom tog jag 5 km promenad med grannen. Får jag godkänd. Alla är hemma ikväll! Nu är det dags men "Svensson, Svensson".


2007-11-10 @ 20:15:09

Postat av: Vindruvan

Självklart är Du oxå godkänd, Ritva!
Var det promenad i snö,regn,solsken ja vad har ni för väder just nu?

Bye bye
Vindruvan


2007-11-10 @ 22:49:26

Postat av: Marianne

Hej är jag saknad?
Jag har i alla fall saknat dig. Min dator kraschade i går kväll.


2007-11-10 @ 23:01:03

Postat av: Daphne Doggy

mmm! skicka :)

2007-11-10 @ 23:25:33

Postat av: Vindruvan

Javisst é du saknad, Marianne!!!!
Jag har undrat var du har hållit hus idag, men samtidigt kan jag ju inte begära att du ska skriva något i min blogg varje dag, men jag saknar om du inte gör det....hihihi...
Var du för hårdhänt mot datorn, eller vad var det som hände?

Kramis Druvan


2007-11-11 @ 00:36:25

Postat av: Caroline

Hejsan!

Denna söndagsförmiddag har jag faktiskt bakat grahamsfrallor. Jag brukar aldrig baka bröd, även om jag önskar att jag skulle hinna och orka. Men nu har jag varit så himla sugen på hembakat bröd med leverpastej hela veckan, så nu var jag bara tvungen att ställa mig och baka. Kanske en gravidnojja?!

Annars har vi en lugn och stilla helg. Gustav och Dennis är i lekparken med en kompis, så jag har det lugnt och skönt. Gustav blev så glad igår när han vakna och han såg att det hade snöat. Även fast det bara var lite snö, den ligger faktiskt fortfarande kvar. Jag längtar efter mer snö och julmys nu!

Kram Caroline

P.S Jag läser oxå din blogg ett par gånger varje dag tittar jag in, även om jag inte alltid hinner med ett inlägg.Den förgyller min arbetsdag.


2007-11-11 @ 11:35:36

Postat av: Vindruvan

Jätte roligt att även din dag förgylls av mina enkla ord, Carro...Kuuul!
Grahamsfrallor...mmmm....det lät gott!
Vill du dela med dig av receptet så tar jag jättegärna emot det. Kan skicka på min mail om du vill.
Skönt med en lugn och stilla helg, det behövs ibland för att orka med veckans aktiviteter.
Hur mår du nuförtiden, med bebben i magen, jag är lite nyfiken allt.

Kramis Vindruvan


2007-11-11 @ 11:43:06


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0