Löv-race

image174
image175


Har avverkat ett härligt löv-race i Wurmtal nu.
Myyyyyycket löv hade trillat ner från träden. Det är bara att inse att den mörka trista årstiden är här för att stanna ett par månder framöver nu. Hur gör man för att överleva den??? Visst kan man ta sitt pick o pack och fara till varmare breddgrader, MEN om nu inte den möjligheten finns, vad gör man då?
Jag hamnar väldigt lätt i depri-faser den här tiden på året och skulle önska att jag kunde mota det innan den hinner uppstå.
Ja ja ta vara på dagen är ju ett bra tips för jag är ju inte deprimerad ännu. Vem vet hur morgondagen ser ut..... nä just det........ingen!

Dagens tänkvärda:

Livet kan inte vänta till morgondagen,
för man vet inte om det blir någon morgondag.


Lev och njut av livet idag!!


image176

 


 

image177

Kram / Druvan


 




Kommentarer
Postat av: Marianne

Ett par månaders mörker...??? Har du glömt hur vi har det här hemma i Svedala? Grått, grått, grått...Det man kan se fram emot är snön, då blir det i alla fall lite ljusare.
Du får önska dig en ljusterapilampa i julklapp eller ett paket Rosenrot.
Kramis på dig. Nu ska jag ut på promenad med lilla "odjuret". Regnet gör uppehåll.


2007-11-06 @ 12:38:11


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0