Lyssnade på min kropp

Har Ni tröttnat på berg o dalbanan nu?
Jag förstår det, men jag är inte pigg nog att orka underhålla Er så mycket idag heller.
Förkylningen sitter tungt i huvudet, ögonen rinner såväl som snoret, ingen direkt feber fast att det känns så i hela kroppen. Börjar få en viss förståelse för hur män kan känna sig när de har en halv grads feber. De brukar visserligen ha en nära döden upplevelse när de är lite sjuka och så känner jag mig INTE, men förkylningen är ändå lite påfrestande!

image327

I allafall lyssnade jag på min kropp igår och gick till sängs.
Hur ska jag göra för att verkligen ligga kvar där tänkte jag?
Ok, jag har det!
Jag tog fram våran portabla DVD spelare och kollade film.

image330


Det var rätt mysigt att ligga där Mitt på dan och bara kolla film, lyxigt kändes det, men också snorigt så det var ju befogat att ligga där. Jag är inte van vid att varken kolla TV eller film på dan så det kändes lite märkligt det måste erkännas. Lite onyttigt.
Jag började med att sätta på en härlig Disney-film, de kan man aldrig få nog av.
Den här har vi haft länge liggande utan att se den så jag tyckte att nu är det på tiden, det var lagomt avancerat för min stackars hjärna tyckte jag.

image328


Askungen 2 - Drömmen slår in
Alla har vi säkert sett första Askungen filmen, eller?
I allafall visas i den här filmen Vad som hände sen, när hon fått sin prins - fortsättningen på Askungesagan helt enkelt.
Den var mysig att se.

Därefter var jag ute efter något romantiskt och det fick jag i den här filmen.
Det var en charmig film som man blir varm av, inte heller något avancerat för hjärnkontoret.
Mina tankar svävade emellanåt till min dotter Cattis när jag såg den, för den handlar om tennis.
Den kan jag rekommendera att se.

image329


När jag nästan var klar med den här filmen så kom Tobbe hem, men han trodde att han hade landat i fel hus.
För Det luktade popcorn!!!!!!!
Hehehe.......överraskande nog hade JAG poppat popcorn och det brukar jag ALDRIG göra.....hehehe.....så jag förstår att han undrade lite om han hade kommit rätt.

Idag kommer att vara en stilla dag för mig igen.
Kan hända att jag tittar ut näsan utanför dörren bara för att hämta luft, vi får se.
Vet inte hur mycket jag orkar skriva här men om orken tryter så vill jag redan nu
önska Er alla en.......
image331

Kramizar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Cattis

Det har du foertjaenat mamma!! Att kolla paa film mitt paa dagen och poppa popcorn...hehe se vad mysigt det aer (speciellt naer det aer saa kallt ochruggigt som hos er jajaajajaja)!! Haer boerjar alla affaerer foerresten ocksaa smycka sig juliga... det kaenns VAELDIGT konstigt, eftersom det ju bara blir varmare och varmare...och daa ska jag tro paa att julen kommer naermare???? ALdrig i livet...jejejeje
Jo filmen Wimbledon kan jag ocksaa rekommendera till alla!!! aeven om man inte aer naan hejare paa att spela tennis saa dras man in i filmen och aer med paa varje slag i slutfinalen...;)
haha jag saag filmen 3 gaanger paa en vecka tror jag...jaja saa korkad aer jag :P
Nu maaste jag laana datorn till min brorsa, han har "skolsaker" att goera hehe
Puss o kram
Cattis
Och krya paa dig mamma!!!!

2007-11-23 @ 13:25:30

Postat av: Vindruvan

Tack för dina krya på dig hälsningar gumman, det kan jag behöva just nu.
På tal om kyla, jag sitter och värmer mig med ett "förkylningste" just nu och det är verkligen ruggigt ute hos oss, inget solsken här inte.
Jag var ute och hämtade en nypa luft alldeles nyss och köpte mig det här teet. Men den lilla biten att gå till schleckers var rätt ansträngande och du vet att det inte är alls långt dit......så inser nog att jag inte har mycket till kraft att bjuda på just nu.
Ja ja den kommer väl tillbaka, lite mer "må bra filmer" som Wibledon vore en bra medicin.
Har du eller någon annan ngt bra tips på film till mig?

Puss & Kram mammas troll
P.s. vad ska du göra i helgen? D.s.


2007-11-23 @ 13:43:48


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0