Mårten kan inte flyga mer....

Halloj!!!!

Gårdagens fotbollsmatch har inte gjort mig särskilt motiverad att skriva något i bloggen idag, men nu är jag här igen ;-)

image283

Tobbe & Jag har precis kommit hem från Angelika, Ola & Co.
Vi var hembjudna till dem för att fira Mårten Gås (det var visserligen förra söndagen för att vara exakt, men vad spelar det för roll????)
Det är första gången nånsin som vi har ätit gås och det var riktigt RIKTIGT GOTT......mmmmmm......
Angelika är ett geni i köket precis som många andra av mina vänner.
Och det ska ju vara en tyska förstås som lagar till den skånska traditionens gåsa-middag.
Betyg :Topp!!!!!!!!!

Visste Ni förresten varför vi firar Mårten Gås??

Ursprunget sägs i alla fall komma från medeltiden och Frankrike där munken Martin (läs: Mårten) inte ville bli biskop och för att unvika detta försökte gömma sig hos gässen. Dom lät dock så mycket att han blev upptäckt och straffas därför sedan dess genom att slaktas vid den här tiden varje år!

Och då kan det se så här läckert ut:
Kolla in och det börjar vattnas i munnen.....mmmmmm......

image282


Tack för en jätte trevlig eftermiddag med underbart god mat och jätte trevligt sällskap!!!!

Kram / Vindruvan





 




Kommentarer
Postat av: Ritva Hellberg

Middagen lät god. Har precis avslutat min vårrulle. Man måste ju träna inför Thailand. Tips: ving.se karon beach, hotel Orchide.
Jag har varit duktig idag och målat väggen bakom brasan. Nu ska jag fortsätta måla vid trappan, bara någon köper färg först.
Blev det någon dörr? Erbjudandet kvarstå.


2007-11-18 @ 19:02:37

Postat av: Vindruvan

Oj det var kreativt, Ritva, på en söndag o allt, vet du inte att söndagen är en vilodag?
Snällt att du erbjöd Felicias dörr till oss, men då blir hon ju utan musikinstrument där hemma och det vore väl synd....hihihi....
Vi räddade hennes musik intresse genom att vi har beställt dörr till Cattis rum nu.

Ha dé!

Kram / Vindruvan


2007-11-19 @ 14:16:28


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0