Mmmmmm.........Gott!!!

 

image181


Gissa en som blev lycklig när han fick äta hur många bitar han ville och sen dessutom får ta med sig ALLA kakorna till jobbet i morgon :-)

Detta betydde alltså att baket lyckades idag och kakan var god.
Ja t.o.m. jättegod, en riktig godiskaka skulle jag vilja säga.
Har ni lust att pröva på baket en dag så får ni receptet här.
Hur enkelt som helst att göra så länge man har alla ingredienserna hemma, men det är ju naturligtvis en förutsättning för att det ska bli ett lyckat resultat.
Håll till godo.
Tilläggas bör: Jag har inte hittat receptet på Viktväktarnas sida utan det här är en megastor
KALORI-
 
image183.


image180

 

 

BOUNTYKAKA

Ingredienser:

3 dl strösocker
4 dl vetemjöl
1, 5 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
4, 5 msk kakao
3 ägg
225 gr smält margarin
2 dl kokande vatten

Vispa socker och ägg poröst. Tillsätt torrvarorna och därefter margarin och vatten. Grädda kakan i 175 grader i ca 15 - 20 minuter. Låt kakan svalna.

Smörkräm:

225 g margarin
4 dl florsocker
2 ägg
3/4 paket (175 gr) cocosflingor

Smält margarin och tillsätt resten i smeten. Låt svalna. Bred på kakan.

Smält 200g ljus blockchoklad med 1 1/2 msk olja, bred chokladsmeten på kakan.

Ställ kallt!

VARNING! Kakan är farligt god så se upp!


Kram / Vindruvan

 




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Jag saäger bara, MUUUUMS
Gissa om vi skall äta denna på jobbet i några dagar framåt.


2007-11-06 @ 19:38:35

Postat av: Marianne

Vilken karaktär ni har! Om jag var där hos er skulle den vara slut när ni vaknar imorgonbitti.
Jag säger bara det: DU ÄR DUKTIG PIA!


2007-11-06 @ 20:03:21

Postat av: Maj-Britt

Hej Pia håller med föregående skrivare. Jag tänker baka den det verkar jättegod. Kan man djupfrysa den och ta fram en liten bit när Marianne hälsar på? Här är lite mycket att göra. Men det ordnar nog
upp sig det är huset som tar knäcken på mej, men bara till april-maj. sedan är det slut.Kram på er särskilt till dej som är så flitig.Kram Maj-Britt


2007-11-07 @ 11:20:05

Postat av: Cattis

JAG VILL OCKSAA HA...jajaja jag ska vael foersoeka mig paa att baka den ocksaa...;P fast saeg mig...hur goer man naer man har en gasugn...och man inte har naan aning om naer ugnen har uppnaat 175 grader? ett lite problem

2007-11-13 @ 22:40:32


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0