Varför människan är som den är


Här är förklaringen till varför människan är som den är.


På den första dagen skapade Gud kon. Gud sade, "Du måste
gå till ängen med bonden hela dagen och svettas under solen, föda
kalvar och ge mjölk till bonden. Jag ger dig en livstid på sextio år."

image197


Kon sade, "Det var ett tufft liv du vill att jag ska
leva i sextio år. Låt mig få tjugo år istället så ger jag tillbaka fyrtio
år."

Gud gick med på det.

På den andra dagen skapade gud hunden. Gud sade, "sitt
hela dagen vid dörren till ditt hus och skäll på alla som kommer in
eller går förbi.

image198

Jag ger dig en livstid på tjugo år." Hunden sade, "Det
är för lång tid att bara skälla. Ge mig tio års livstid istället så ger
jag tillbaka tio år."

Gud gick med på det.

På den tredje dagen skapade gud apan. Gud sade,
"underhåll människor, gör aptricks, få dem att skratta. Jag ger dig en
livstid
på tjugo år."

image199

Apan sade, "Vad tråkigt, aptrick i hela tjugo år? Jag
 tror inte det.
Hunden gav dig tio år tillbaka och jag gör likadant.
Okej?"

Gud gick med på det.

På den fjärde dagen skapade gud människan. Gud sade,
"Ät, sov, lek, ha sex, njut. Gör ingenting, bara njut, njut. Jag ger dig
en livstid på tjugo år."

image200

Människan sade, "Va? Endast tjugo år? Kommer aldrig på
fråga. Vi säger så här, jag tar mina tjugo år, och de fyrtio som kon gav
tillbaka, och de tio som hunden gav tillbaka, och de tio som apan gav
tillbaka.
Det ger åttio år, okej?"

"Okej", sade Gud. "Du har en överenskommelse."

Det är därför vi de första tjugo åren äter, sover,
leker, har sex, njuter, och gör ingenting. Under de följande fyrtio åren
slavar vi i solen för att försörja vår familj. Under de nästföljande
tio åren gör vi aptricks för att underhålla våra barnbarn, för att
slutligen under våra sista tio år sitta på framsidan av huset och skälla
på alla som går förbi.....


Japp, nu vet Ni varför vi är som vi är.


Dagens tanke:

Älska mig för den jag är och inte för den jag borde vara,
För jag är den jag är och det kommer jag alltid vara!


Ha en trevlig torsdagskväll.......hehehe......

har Ni tänkt på att det är fredag i morgon redan, himmel vad tiden rusar?

 

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Säger natti, natti nu. Har varit ute med Melker sista gången i regnrusket. Har nu poppat och gjort en mugg med varm SvartvinbärsPanodil. Håller på att få en förkylning.
Mitt tidigare besök hos kontorsgrossisten blev lyckat. Fick tag på A4ark med bankgirotalong för hresaviseringarna jag ska göra. De första ska ju ut i början av december.
Natti, natti, vi ses imorn.


2007-11-08 @ 21:58:02

Postat av: Linda

Hej kära syster! Planet landade i Måndags, själv landade jag inte förräns idag, tror jag?! Vilken omställning det blev. Det känns som jag varit borta i evigheter!!! Min tvättmaskin har gått varm i flera dagar, men nu börjar jag kunna se botten på tvättkorgen. Den där kakan lät ju jättespännande o jag förstod väl att Gittan skulle vara snabb o tillverka en, själv kan jag inget om bak, men jag är jättesugen på att testa den!!! Jag måste fråga dig vart du får alla roliga o passande bilder ifrån? Ha det så bra. Vi hörs. Kram Linda.


2007-11-08 @ 21:59:19

Postat av: Anonym

Linda du får komma hit o provsmaka kakan./Bir.


2007-11-08 @ 22:09:11

Postat av: Vindruvan

Alla roliga bilder kommer från ett enträget sparande på hårddisken under måååånga år. Har det dykt upp något som jag tänker att den bilden kan jag vid senare tillfälle ha användning av ja då har den genast landat på hårddisken.

Kram / Druvan


2007-11-08 @ 22:46:41


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0