Aachen - Min stad

                                God morgon                  image57

Jag var in till stan en stund på eftermiddagen igår för att dels inhandla kaffe i gamla stan och sedan för att köpa lite pysselmateriel till årets julkort. Tiden bara rinner iväg (snart är det jul igen) och jag har inte ens börjat pyssla med dem, vet inte heller riktigt hur jag ska gestalta dem.....Men det brukar lösa sig när jag väl tar tag i pysslandet.
I allafall fick jag en chock när jag kom in i olika butiker i stan.........De har redan börjat ta fram julsakerna!!!!!!! Det är ju helt sjukt att börja redan nu, man tappar ju helt känslan för julen när det alltid ska börjas så tidigt.
Hur är det i Sverige, börjar de lika tidigt med julsakerna i butikerna?

Det var lite lustigt i allafall för jag hade med mig kameran igår och gick runt och var turist i "min egen stad".
Gjorde det mest för din skull Cattis, så du kan visa dina nära och kära i Argentina hur din stad i Tyskland ser ut.
Här är en del av bilderna.

image55



image56



Det är FREDAG!!!!!!!
Hoppas att Ni allihopa får en trevlig helg!


Kramar

/ Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Cattis

Tack Tack Tack!!! haha bara de haer bilderne raeckte foer att faa min familj att haepna...de tror vi bor i vaerldens finaste stad!!! Och jag boerja tycka den aer fin ocksaa faktiskt...;P oj oj vad har haent med mig??? Aachen aer vael inte fint heller??? Fast nu jaemfoer jag ju med concepcion...och verkligen...en helt annan liga!! I aachen aer ju husen hela och har tak...

2007-10-21 @ 17:48:22


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0