Idé-banken har gett utdelning

image102


YES.........det är en lättnad när man lyckas få ur sig något kreativt, nästan som en förlossning om man nu bortser från smärtorna förstås. Förlossning, näe inte riktigt, men beskrivningen ligger nära till hands, jag menar förstås att något nytt har fötts.

Ja, det är faktiskt så. Jag pratar om min julkortstillverkning igen (den får ni säkert höra mer om ända tills jag är klar.....och det lär dröööööja........hihihihii.........tålamod mina vänner), det är inte så att jag följer en mall när jag gör dem utan det är mina egna ideér som styr med vilken teknik och med vilket materiel jag ska arbeta.
Sedan sätter jag själv ihop ett litet utkast som därefter skapas till ett första kort för att se om det är en bra idé.
Som det ser ut just nu så har jag lyckas skapa framsidan på kortet, men resten står än så länge skrivet i stjärnorna. Tidsödande jaaa.......det är bara förnamnet.
Stimulerande JAAAAAAA självklart annars skulle jag inte sitta och pula så här, men som sagt det krävs att man börjar i god tid innan de ska skickas. Har man mellan 30-40 kort att tillverka (som jag har) då tar det tid, jag lovar.

Nu ska jag stoppa lite lunch i kistan för att sedan fortsätta med korten.

image103

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Caroline

Hejsan Pia!

Du har inte funderat på att starta företag? Det finns många som är villiga att betala dyrt för att få hjälp med fina kort, tex inbjudningskort. I Sverige blir det mer och mer populär, både med scrapbooking och kort tillverkning. Jag har köpt på mig en massa saker för att böra "scrappa", men tiden räcker inte riktigt till. Jag skulle så gärna vilja göra fina album, men för tillfället är jag glad om jag ens hinner få in dem i ett vanligt album.

Här i Stockholm finns det en jättehärlig butik som heter Papprika, där man kan köpa en massa tillbehör för korttillverkning och scrapbooking. De brukar även ordna olika temakvällar och kurser eller så kan man bara åka dit och sätta sig och pyssla och träffa andra likasinnande. Kanske något för Aachen?! Det var från dem som vi beställde våra inbjudningskort till bröllopet. Titta in på papprika.se om du är nyfiken!

Trevlig helg och hälsa Tobbe! Själv ska jag åka och handla för i helgen blir det kalas. Först vuxen kalas på lördag och barnkalas på söndag.

Kram Caroline


2007-10-26 @ 14:01:02

Postat av: Vindruvan

Hej Carro!

Visst har tanken lockat mig mer än en gång, men det krävs så mycket mer att driva ett företag än att bara kunna pyssla, så därför skrämmer det mer än lockar.
Roligt att du har intresse att börja "scrappa". Kanske att enda möjligheten för dig är att ta med dig dina scrap saker och bege dig till Papprika för att sen fixa med ditt album. Hemma är det så mycket måsten som styr så du kommer inte tillåta dig själv att sitta ner och pyssla. Gustav kräver ju en del antar jag och när han väl är i säng är du kanske för trött för att koncentrera dig på scrap-booking.
Eller har jag inte rätt så säg?
Kul att det blir kalas i helgen, jag passar in både på vuxen och barn sidan så räkna med mig varje dag.......hihihi.....hoppas det blir trevligt!
Hälsa ALLA!!!!

Kram / Vindruvan


2007-10-26 @ 14:44:21

Postat av: Marianne

Hej där
Så synd att det är sådant avstånd Pia. Annars hade jag mer än gärna hjälpt dig med all formalia. Jag tror på samma i´de som Carro. En hemsida och en annons då och då på Blocket om hemgjorda personliga kort. Det måste ju finnas en marknad för det i Tyskland också.
Själv har jag suttit framför datorn hela dagen och arbetat med det bokföringssystem jag med största sannolikhet ska använda. Har försökt att förstå rapportgeneratorn för att kunna göra en bg blankett för hyresavisering. Så att man bara varje månad skriver ut nya utan att behöva mata in nytt varje månad. Avtalsfakturering heter det.
Ha det så bra för denna gång. Hörs snart igen.
Marianne


2007-10-26 @ 15:31:22


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0