Kvinnans hjärna


Hemma igen efter lite uträttande av ärenden på stan.
Hade fått ett strålande mail från Marie Malmqvist som jag bara måste publicera här på min blogg.
Tack Marie, den här bilden säger ALLT!!!


Om Du någonsin funderat på hur en kvinnas hjärna fungerar?
Här följer en illustration för att lättare förstå den....


image97


Var enda av dessa små blå kulor är en tanke på någonting som

måste göras, ett beslut eller ett problem som måste lösas.
 
 
En man har endast två kulor och dessa upptar all hans tid...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Undrar om jag får många vänner efter den här publiceringen??????
:-)

Ha en trevlig kväll!

Kram / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Caroline

Hejsan Pia!

Det var första gången jag tittade in på din blogg, jätteroligt att läsa och fin är den. Vilket härligt höstväder ni har nere i Aachen. Idag var det riktigt dimmigt här i Huddinge, men vi har ju precis oxå varit i solen och värmen i Turkiet så det känns inte så jobbigt.

Magen växer och nu har det faktiskt börjat synas ordentligt. Vi var på ultraljud i måndag och allt såg bra ut. Skönt, för jag var riktigt nervös den här gången.

Tack för de fina grattismailen, såg att jag även blivit hedrad med en plats på din blogg. Gustav tackar för det fina kortet han fick idag. Tänk vad tiden går, han är redan 3 år och så förståndig. Han är väldigt intresserad av bokstäver. Han kan uttala alla bokstäver i alfabetet och var han en ser bokstäver så rabblar han dem. Dennis frågade honom idag hur det kommer sig att han är så duktig och vet du vad han svarade, jag citerar : "Jag är smart!" Vi höll på tappa hakan båda två. Han kan nästan skriva sitt namn själv nu och sitter han vid datorn kan han skriva sitt namn.

Det blev visst ett långt inlägg!

Kramar Caroline


2007-10-25 @ 19:39:07

Postat av: Vindruvan

Jättekul att du har hittat till min blogg, Carro.
Ännu roligare att du har tagit dig tid att skriva några rader, det gör mig väldigt glad, TACK!
Oj vad duktig Gustav är!
Sa inte jag till dig vid något tillfälle när han var spädbarn att du måste ta vara på tiden och njuta av den för den går så oerhört fort? Kan upplysa dig om att spädbarnstiden är redan förbi och åren bara rinner iväg. Hoppas du har hunnit att njuta av tiden, om inte annat så får du njuta snart igen när nästa lill-plutt kommer till världen. När är det beräknat att han/hon får se dagens ljus?
Lycka Till med allt!!

Kramar / VIndruvan


2007-10-26 @ 08:28:33

Postat av: Cattis

hahaa det daer med kvinnans hjaerna var baesta inlaegget hittills....:P foer sant aer det absolut!!

2007-10-26 @ 20:26:15

Postat av: HAJI

Om en man har 2 bollar så kan han hålla reda på dom UTAN att gnälla.
När en kvinna får fler än 2 så krockar de ständigt med varandra, så frågan är vilket man kommer längst
med i verkliga livet?


2007-10-28 @ 17:49:55

Postat av: Vindruvan

Oj oj oj där fick jag en liten reaktion.
Måste vara av avundssjuka över att endast inneha 2 stackars bollar medans vi kvinnor har hur många som helst att jonglera med och ändå ha full koll utan att ens vara i närheten av några krockar.

Är nöjd att vara kvinna!

See you
Bye bye/
Vindruvan


2007-10-28 @ 20:57:38


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0