Bakat



image1291


Mmmmmmmm.............det börjar lukta ljuvligt hemma hos mig just nu.
Jag har bakat hålkakor nu ikväll.
När jag stod och bakade ut dem så gjorde det mig väldigt nostalgisk.
Vi tar och backar ett par steg bakåt i mitt liv..........
När jag var liten tog min mamma alltid hand om städningen hemma hos
min farmor & farfar och ofta när vi kom hem till dem vid lunchtid så hade min farmor
klivit upp mellan 04.00 och 05.00 tiden på morgonen och bakat hålkakor.
Hon var alltid så där morgonpigg.........jisses......vilken kvinna!!!
Jag kan lova er att det var inte en sats som hon hade slängt ihop.........nej då jag
kan gissa att hon hade gjort mellan 5-6 satser. Det doftade ljuvligt och hålkakorna
bara väntade på att få sina första gäster.......mmmmm......underbart gott!!!!

För att återgå till nutid så kan jag ju berätta att jag bakade EN enda sats
med 4 st hålkakor !!!!
Jaaaaa, jag vet, jag är lite lat, inte lika effektiv som min kära farmor var.
Men lite av hennes egenskaper har jag ärvt i allafall och det är ju att jag
bakar dessa bröd själv istället för att gå ut i butik och köpa dem.
Det gör mig förstås lite stolt ;-)

Alldeles straxt ska jag prova och se om de är goda.
Blev ni lite sugna nu vá???


image1292


Nu tog det ett litet tag innan jag fick iväg och kunde publicera det här inlägget.
Så under tiden har jag hunnit att provsmaka dessa bröd och jag måste
säga att de var minst lika goda som min farmors hålkakor var på den tiden
.........hehehe......Du & jag farmor, tror jag det !
Du ska veta att jag saknar dig jätte mycket!


Vid tangenterna
eran egen lilla Vindruva






Kommentarer
Postat av: Bir

Gissa vad jag vill?
Jo, jag vill gärna ha receptet. Jag bakar hålkakor ibland men äter sällan av dom själv. Jag tycker inte mina hålkakor är goda. Farmor Bojjans hålkakor hann jag aldrig smaka. Men Idas fick jag smaka många gånger och dom var goda.


2008-04-16 @ 23:07:56


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0