I korthet


Som ni nog märkte så har jag inte varit särskilt aktiv här på bloggen
under helgen, image1365, men livet består av en hel del andra saker
oxå och då ramlar en så´n sak som datorn långt ner på prioriteringslistan.
Det funkar säkert likadant hemma hos dig, eller hur?
Hur som helst så kan jag ju i några korta ordalag berätta vad vi har gjort i helgen.
Egentligen inget märkvärdigt, men härligt mysigt har det varit.

Det började ju med att vi åt Tacos när Tobbe dök upp på fredagskvällningen och därefter
stod det baaaaara fredagsmys på agendan........hehehe........

image1362


Överraskade Tobbe lite med frukost på sängen på morgonen.
På lördagen fixade vi lite inköp som behövdes göras.
Vi åt Sushi till lunch....mmmm....det vattnas nu igen i munnen, hur galen får man va´?
Efter lunchen kollade vi även runt i olika butiker vad de hade för chicka utbud på gardiner.
Var även på IKEA i det syftet, men där fanns inget av intresse och dååå tänkte jag.......
`äntligen kommer vi lyckas med att gå ifrån IKEA utan att handla ett endaste dugg´
............hmmmmmm.............
Trodde ni oxå på det ?
Ja, jag trodde verkligen att denna gång kommer vi att lyckas.
MEN VAD HÄNDER DÅ?????????
Tobbe (som inte är den köpglade precis) greppar ett fast tag i en "papp-portfölj - med
innehåll kökstrappstege gjort i trä" och stegar med bestämda
steg mot kassan.
Men hallåååå.........vi skulle ju inte handla något protesterar jag lite högljutt
(jag är annars motsatsen till Tobbe, alltså gärna lite köpglad).
Mina protester hjälpte föga.
Tobbe kontrade direkt med att en så´n här behöver vi så att du inte slår ihjäl dig när du
måste nå något högt upp i skåpen. Jag brukar nämligen kliva upp på de mest ostadiga
ting för att nå dit jag behöver. (Brås väl lite på min kära mormor antar jag) .
Och det där har aldrig Tobbe gillat riktigt därför tyckte han att det var på sin plats
att säkra hemmiljön lite, man blir ju inte yngre tyckte han. Omtänksamt ?!?!?!
Jag vet att man säkrar hemmet när man har småbarn, MEN att man även
gör det för 40-åringar det kände jag inte till.......hehehe......gjorde du ???

Hemma igen, dock utan gardiner :-(
Det känns sommar i luften.......kanske på tiden att byta till sommardäck, jag vet,
vi är lite sent ute men det är sån´t som händer när tiden är knapp.

image1363

Tobbe fixade bytet utan problem och såg även till att städa inuti bilen......
det var väl oxå lite på tiden antar jag.

Lördagskvällen blev italiensk rakt igenom vad mat och dryck beträffar.....mmmm.....jättegott !!!
För att göra våran vana trogen sedan förra veckan så fick whirl-poolen och
bastun sig ett besök.
Lagomt varma och goa av det besöket så hamnade vi sen till slut
uppkrupna tätt ihop i soffan och kollade Notting Hill, missade den från dagen innan,
men det gjorde ju inget när den ändå finns på DVD.


image1364

Det är en film som jag kan se om och om igen.
Gillar du den också?

Söndagen var somrig och lugn.
Vi gjorde en liten promenad i skogsmiljö bara för att röra lite på fläsket.
Här är bildbeviset att jag rörde på fläsket.........
Jaaaaa det var faktiskt kämpigt att kravla sig upp på stocken och posera..........


image1361

För övrigt var söndagen väldigt lugn.
Vi satt i trädgården och gottade oss i solen under eftermiddagen.

Helgen avslutades på bästa tänkbara sätt:
Vi pratade med Cattis på telefon ;-)
We love youuuuuu soooooo!!!!!!

image1366


Det var den helgen och nu är Tobbe i Nürnberg igen !
Tiden går fort hörrni.

Nu lägger jag ner skrivandet för ett tag och låter det hamna i era händer.

Ha dé !!!!

Kramisar / Vindruvan








Kommentarer
Postat av: Linda

Fredagsmys hade vi självklart. Åt buritos (med risk för felstavning), tittade på "Talang". Kröp tidigt ner i våra sängar eftersom vi visste att vi skulle vara barnvakt på Lördagförmiddan till Linnea (2 år nu i Maj) Faycal brassa en hel del pannkakor på morgonen som vi skulle ha med oss till våran planerade picnic. Vi begav oss till Hagebystallet för att titta på hästarna, vilket barnen tyckte var väldigt intressant(Det behövs inte så mycket för de små). Sedan hade vi picnic i det gröna, mysigt, mysigt. Båda somnade sedan helt utslagana på vägen hem. Eftermiddan o kvällen var vi inne o myste såklart. Kycklingfile med stekt potatis stod det på menyn. Söndagen bestod av tvättmaskin efter tvättmaskin efter tvättmaskin. Så var det. Jag undrar fortfarande vad Marianne, M-B, och Jens tyckte om Labero??? Kram o hej.


2008-04-28 @ 19:33:51

Postat av: Vindruvan

Vad mysigt ni verkar ha haft det !!!!
Vill ocksååå på pick-nick med Joel !

Jaaa Linda jag undrar också hur det var på Labero, Marianne skulle ju ge oss recension lovade hon ju, men jag har inte sett nå´n, hallå Marianne e´du där? Vi sitter här o undrar ju.

Kram Kram


2008-04-28 @ 19:50:44

Postat av: Bir

Marianne du får jättegärna gå om mig. Lycka till! Jag har hela tiden trott att mina steg ska bli färre och färre ju närmare sommaren vi kommer. För då ligger jag mest i trädgårdslanden eller i hängmattan eller sitter och äter grillat. Men hittils har jag inte behövt kämpa ett dugg med mina steg om man jämför med i vintras.
Linda när man cyklar märks det lite på stegräknaren. Du borde verkligen prova du får säkert i hop många steg på jobbet Bl a.
Notting Hill är min favoritfilm jag skulle kunna se den hur ofta som helst.


2008-04-28 @ 19:52:50

Postat av: tobbe

Hej svejs,
Ville bara saega att det boerjar bli dags att bege sig till hotellet nu.
Kan vael saega att det blivit en laang dag.
Upp klockan 03:50, taxi 04:40 till jaernvaegsstation. Taag till nuernberg (framme 10:00) och sedan paa jobbet sedan dess :-)
Kul att inte behoeva sitta och dega paa ett hotelrum.


2008-04-28 @ 21:08:27

Postat av: Maj-Britt

Hej alla Labero såg mycket trött ut vi satt ju så nära. Ja det var ju mycket man set på TV
men han är ju mycket duktig jag satt hela tiden spänt och tittade hur han gjorde. Men jag kunde inte avslöja honnom. Men ett såg man det var när en dam låg på en bräda under huvudet och en bräda under skorna.Sedan gick labero med en flagga? framför sig skona satt fast i brädan och damen stack ner fötterna på golvet skorna hade satts fast i brädan sedanstck hon in fötterna i skorna vi såg ingenting men Jens förstod att det var så det gick till Labero gick fram och tillbaka. Jättebra Nej det här verkar virrigr Tusen Kramisar M-B
-


2008-04-28 @ 22:13:58

Postat av: Maj-Britt

Hallo Pia köpte ni en sån trappstege som jag har
köket Den är jättebra stabil att stå på.
Kramisar
Maj-Britt


2008-04-28 @ 23:43:47

Postat av: Maj-Britt

Hallo Pia köpte ni en sån trappstege som jag har
köket Den är jättebra stabil att stå på.
Kramisar
Maj-Britt


2008-04-28 @ 23:44:04

Postat av: Vindruvan

Jäpp, vi eller snarare Tobbe säkrade vårat hem med en sådan stabil trappstege som du har i köket M-B.

Kram / Vindruvan


2008-04-29 @ 06:53:53


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0