Lågvatten



image1255


............å ena sidan känner jag mig väldigt låg just nu
när jag vet att vi åker tillbaka till Tyskland i morgon igen.
Dessa 2 månader har varit guld värda både för Tobbe o mig.
Vi har kunnat träffa familjen och våra vänner under lite längre
tidsperspektiv än vad vi annars brukar göra och det har känns skönt.
Trots det, har det ändå inte varit tillräckligt, vi har ändå inte lyckats göra alla till lags :-(
Japp så är det, men vi är inte mer än människor!!!
Ledsen att vi inte har hunnit med allt och alla, sorry!!
Tänker man på 2 månader så låter tiden lång, men tänker man på hur många
helger 2 månader innehåller så är det inte särskilt många, eller hur?

.........men å andra sidan så har vi gjort vårat val att bo i Tyskland, vi har vårat
hus och våra vänner där vi trivs bra, så visst vill vi även tillbaka.
Framför allt saknar jag dig, Angelika, riktigt mycket, du är solskenet
vid min sida som gör att jag känner att även jag kan trivas i det tyska landet.
Inte att förglömma.........våran dotter kommer ju snart hem igen och då
kommer allting kännas så tryggt och skönt när vardagen är tillbaka i sitt normala
spår igen. Det längtar jag riktigt mycket efter ;-)

Jaaaaa som sagt, man lär sig hela tiden nya saker.
Skulle man bara vara kvar i sitt gamla hjulspår hela tiden utan förändring,
ja då lär man sig inte mycket, så den här tiden har helt enkelt varit
underbar och lärorik.

TACK till er allihopa för att ni är en underbar familj
och TACK även till alla goa vänner......skönt att ni finns!
Love you ALL!


image1256



Nu ska jag landa en sväng vid dum burken tillsammans med min man
och goda räkor.....mmmmm......

Hoppas ni alla har det bra där ute i cyber rymden!

Kramisar / Vindruvan







Kommentarer
Postat av: Marianne

Pia nu får du mig att bli sentimental. Tror jag inte bestämt att det kom en tår också.

Får tänka på något annat än att ni ska åka så där låååångt bort igen. Det blev en bra bild på lilla Melkis där han inte visar, ja du vet vad...Men dra på trissor om där inte var något som skymtades i bakgrunden och som gjorde bilden obrukbar...en STOOOOR mage!!!!


2008-04-05 @ 20:47:32

Postat av: Anonym

Usch Pia och Torbjörn när jag tänker på att ni skall åka från sweden det gör ont i ens hjärta men

ha det så bra vi ses snart.


Tusen kramisar Maj-Britt


2008-04-05 @ 21:39:43

Postat av: Vindruvan

Tack!!!!
Det känns lite tungt här också just nu, men tiden går ju fort som ni alla vet och snart är vi här igen och då är ordningen återställd för då har vi våran goa dotter med oss.....hihihi.....
Det ser vi mycket fram emot ;-)

Kramisar / Vindruvan

2008-04-05 @ 22:11:18

Postat av: Vindruvan

Vill bara säga......
Ha det så bra allihopa tills vi ses nästa gång.
Rapporterna kommer då att komma från Tyskland.

Datorn måste straxt packas ihop.

Kramisar / Vindruvan

2008-04-06 @ 07:21:06

Postat av: Bir

VÄLKOMNA HEM TILL TYSKLAND!
Vi har just ätit jättegod kycklinggryta med bl.a. mango chutney och japansk soya.(känner du igen ingredienserna?) Håkan o jag har även hunnit med ett besök på IKEA. Vi köpte första delarna till vårat nya bibliotek det ska bli spännande och bygga! (Jag ska nog inte bygga så mycket men det ska bli spännande och se hur det växer fram).
Det var kul o ses och särskilt ditt lilla charmtroll Linda.


2008-04-06 @ 17:46:38

Postat av: Linda

Herreguuuud, va snabbt ni jobbar!!! Både varit på IKEA, lagat mat o ätit, det var inte dåligt. Själv har jag blandat till citrondrycken jag fick av Druvan och avsmakat den. Har även hunnit handla, tvätta 2 maskiner o badat Joel. Visst är det mysigt när vi alla träffas. Kram kram.


2008-04-06 @ 19:38:17

Postat av: Ritva

Jag förstår dina känslor. Jag lever ju också mellan 2 länder.
Tack för den trevliga eftermiddagen vi hade. Jag har inte hunnit skriva under veckan.
Vet du, att du kommer snart kunna gräva och plantera i din trädgård. Nu måste våren har kommit långt i Tyskland. Så fokusera din energi och känslor på den så du knappt märkar att det är sommar och Cathrine är hemma.
Själv har jag krattat och krattat och har mycket kvar men det är så skönt kunna vara ute och rensa hjärnan från all stress och oro. Du vet ju vad min stora "baby" har haft för sig denna helg. Jag verkligen hoppas att allt har gått bra. Han är hemma om 3 timmar.
Njut av ert fina hem tillsammans nu när ni kommer hem. Tänk att ni inte ha så långt till Sverige och kan alltid komma tillbaka om det behövs. Det finns ju många i världen som inte ha samma möjlighet.
Jag ser framme mot sommare då vi träffas igen samt nu ska jag läsa på bloggen hur det går för druvan auf deutsch igen.
Kram/ Ritva


2008-04-06 @ 19:48:30

Postat av: Marianne

Välkommen hem nu Druvan. Hoppas att bilresan hem till Tyskland gick bra.
Jag ska inte hetsa på dig. Ta den tid du behöver och packa upp och gå runt och boa in dig. Du har ju trots allt varit hemifrån ett par månader. Tänk så fort tiden går.
Kanske blir det en tisdagspromenad imorgon bitti med vännen Angelika för dig.
Men sedan vill blogg familjen ha rapporter igen.


2008-04-07 @ 19:29:56

Postat av: Caroline

Hej Pia!

Jag sitter här med tårar som rinner, hormonerna åker verkligen berg och dalbana. Men nu rinner tårarna för att jag blev så rörd av din blogg. Både för att ni är tillbaks i Tyskland och så för det fina korten på Gustav och Evelina.

Kram från oss!


2008-04-08 @ 10:50:45


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0