Man blir glad av blommor



I morse ringde det på dörren, inte särskilt tidigt
egentligen, men jag hade tagit morgonen med ett väldigt
lugn så jag hade inte ens ätit frukost ännu.
Tröttheten hängde väl kvar sedan förra morgonen då jag var
uppe klockan 04.00 och sprang, Tobbe skulle ju fara till Nürnberg
vid den okristliga tidpunkten.
I vilket fall, för att återgå till den här dagen så var det Angelika som
undrade om jag hade lust att hänga med till.......

image1265

......ett blomsterparadis i Holland.
Jaa....javisst.....självklart, men ge mig ett par minuter att
fixa till mig och få lite frukost i kistan så hänger jag med ;-)
Tur att jag hade hunnit duscha redan innan.

Efter ett par snabba minuter kom vi sedan iväg.
Man blir glad i hela kroppen av att flanera runt bland alla blomster.
Köpte med mig ett par blommor som jag snart ska plantera i
vår vinterträdgård, så det ser lite trevligt ut därute.
Min stora önskan är ju att få ordning på vår trädgård både på fram
och baksidan så det ser inbjudande ut (det gör det inte just nu), men
det krävs lite mer tanke och planering bakom den omvandlingen så
jag fick nöja mig med att köpa mindre blommor som passar sig i
vinterträdgården än så länge.
Det är naturligtvis roligt det också.

TACK att du ville ha mig med dig idag, Angelika!!

image1264


Ha en bra dag !

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad härligt att kunna börja tänka på blomplantering. Här var det snöstorm igårigen. Men idag är snön borta igen.

Saknar dig Druvan. Det kändes lite skönt att ha dig på nästan "armlängds" avstånd. Nu är du så lååångt borta.


2008-04-10 @ 14:15:52

Postat av: Vindruvan

Ja jag hörde talas om att det kom snö i Stockholm igen, det är ju rena rama aprilvädret...hehehe...
Tur att den försvann lika fort som den kom.

Saknar dig oxå Marianne, du vet jag är snart tillbaka igen, tiden springer iväg.
Även om du är lååångt ifrån mig så känns det ändå som att du finns i rummet intill eftersom att du är flitig att kommunicera här på bloggen och det gäller flera av er andra flitiga skrivare också...hehe...

Ha dé gött!

Kramisar / Vindruvan


2008-04-10 @ 16:37:29


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0