Mitt i naturen



image1314


Jag har varit ett med naturen idag.
Krupit runt på marken som en annan knäppgök.
Alla som såg mig tyckte nog att jag betedde mig rätt märkligt,
men för att jag ska lyckas med ett bra foto så gäller det att koppla
bort vad omgivningen tycker och tänker och följa min tanke.


Ett par visdomsord:

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.


Här är några bilder som naturen hade att erbjuda idag:


image1316

image1317

image1318


Till och med jag hinner med att plåta en snigel........hehehe......
Gjorde mina försök att hinna med att knäppa fina kort på fåglarna
i skogen, men dels var de för kvicka för min del och dels räckte inte min
zoom någonstans (behöver en bättre kamera o det bums) !!

image1321

Fick nöja mig med den vackra fågelsången.

Lite stolt över fjärils bilden är jag dock för den flög runt runt hela tiden,
men till slut satt den still under någon kort sekund och då passade jag på.


image1319

Här kommer en avslutande bild från den här promenaden.
Som ni vet så är jag inte bra på det här med blommor.
Ni kan säkert hjälpa mig........................
Så min undran till er är.............

image1320

Hoppas ni har kunnat njuta av den härliga vårdagen idag med ;-)
Det har jag gjort och nu är jag så där skönt trött som man kan känna sig ibland.
Nu tänker jag bara mysa runt i mina joggingbyxor resten av dagen.

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Hallå, vad fina bilder du tar. Jag har också varit i naturen idag och tagit djurbilder. Jag mailar et till dig.

Vad blomman heter kan vi ge mamma i uppdrag att kolla.


2008-04-22 @ 16:50:01

Postat av: Marianne

Nu får jag sådant där felmeddelande igen när jag mailar dig. Försöker senare.


2008-04-22 @ 16:52:29

Postat av: Bir

Vi har såna här blommor i trädgården dom heter vintergröna.
Tyvärr har jag inte kunnat njuta av värmen ute i dag. Jag började jobba 06:45 och åkte bil idag. När jag slutade åkte jag och handla sedan fixade jag middag. Nu tänkte jag vila lite i baden baden.Jag tror att det fortfarande är varmt och skönt ute i hörnet.
P.S. Jättefina bilder i dag oxå.


2008-04-22 @ 16:59:08

Postat av: Bir

Det var svinkallt och blåsigt ute. Jag slänger mig i soffan en stund isället.


2008-04-22 @ 17:14:31

Postat av: Vindruvan

Taaaack!!!
åh vad roligt att få veta vad blomman heter, tack Gittan.
Där jag fotade den växte den vilt i en skogsbacke, men jag misstänker att den säkert hade spridit sig från en uteservering som jag gick förbi, för där växte dessa blommor i mängd (även vita likadana).

Jag har rensat lite i min inkorg till mailen, kanske problemet låg hos mig....men nu borde det funka :-)

Kramis till er alla!
/ Vindruvan


2008-04-22 @ 17:23:09

Postat av: Mari

Jag har botaniserat i däckstolen på altanen idag.
Tycte det var en perfekt syssla.


2008-04-22 @ 18:42:09

Postat av: Mari

Fina bilder!


2008-04-22 @ 18:54:06

Postat av: Ritva

Jag fortsätter att njuta av dina bilder. Vad får vi se imorgon? Jag hann med en 30 minuters utepromenad på lunchen och det piggade upp mig att klara resten av arbetsdagen. Vi satt nämligen med ritningar till nya arbetslokaler och det var heta känslor runt omkring. Fortsättningen följer på fredag.


2008-04-22 @ 19:02:56

Postat av: Vindruvan

Roligt att ni gillar mina bilder.....TACK!!
I morgon har jag andra planer sååå det blir nog inga bilder då.

Ciao / Vindruvan


2008-04-22 @ 19:10:43

Postat av: Marianne

Jamen visst var det Vintergröna. Det visste jag...kom bara inte ihåg det...att jag visste menar jag. Jag hade ju massa Vintergröna när jag bodde på Sommarbo. Den sprider sig som ogräs men blir en jättebra marktäckare.


2008-04-22 @ 23:03:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0