Njuta av våren


image1327


Under tiden kan vi fundera över vad denna blomma/buske heter ?

Själv har jag som jag tidigare sagt......NOLL KOLL !
Men jag kanske lär mig till slut.
När jag sitter där som 90-åring och gungar på min gungstol så
kan jag stolt berätta för mina barnbarn hur en maskros
(har jag ju hela tiden trott att jag har vetat hur en så´n såg ut, MEN den kan
visst förväxlas med en fibbla.....hade jag ingen aaaaning om)
, fibbla
(fortfarande lite osäker vad dessa 2 beträffar)
och vintergröna ser ut.....hehehe.....


Självklart har jag en dagens att presentera idag igen.....


Dagens tänkvärda:

Det svåra blir enkelt ju mer vi övar.

Ja självklart!
........måste alltså öva lite mer på det här med blommor.......


image1328


Ha en underbar dag i solen !!

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Det där ser ut att vara en typisk tysk trädgådsbuske. Den är jättefin. Jag har ingen aning om vad den heter men på bladen ser det ut som någon slags Hassel.


2008-04-23 @ 17:12:38

Postat av: Ritva

Jag har haft bra eftermiddag
i solen. Har fikat 2 ggr och tittat hur allt växer t.ex min dotter som springer med sin kompis. Sedan tog jag fram en pensel och målade en halv (!) IKEA-pall. Andra halvan tar jag när jag känner för det. Tillvaron känns bra just nu. Om en timme svettas jag på gympan och undrar om det är nyttigt. Om 2 timmar har jag fått svaret . Ja.
Väntar på flera fina bilder.
p.s. Cathrine fick kortlek med svenska blommor länge sedan. Dags att det fram!


2008-04-23 @ 18:14:18


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0