Rent hus


image1334

När min dag började idag så trodde jag nog inte att jag skulle
få så himla mycket gjort eftersom ryggen styr mina dagar,
MEN varefter timmarna fick gå, ju mer rörlig blev jag,
såååå jag har faktiskt varit ganska flitig ändå.

Att göra lista:

- Bädda rent i sängarna
- Dammsuga madrasserna

- Torka av skinnsoffgruppen
- Handla
- Torka rent alla trappsteg
- Tvätta rent vid ingången

- Torka av dörrarna o dörrfodren på entré planet
- Torka av dörrarna o dörrfodren på mellanplanet
- samt klippt gräsmattan
- Tvätta fönster
- Göra rent på gästtoa och badrum
......osv......

Det tar aldrig slut, att städa är ett evighetsgöra.
Jag måste säga att jag blir lite inspirerad av äckel programmet
"Rent hus" och använder mig gärna av deras geniala tips.
Idag har jag sprungit runt som en skållad råtta med en sprayflaska
i handen som innehåller såpvatten och torkat av diverse ytor
och det funkar faktiskt riktigt bra.
Behövs inte köpas alla dessa dyra städprodukter som
finns i handeln utan i fortsättningen kommer jag använda mig av
såpvatten i mångt och mycket.


Är det nu någon som kan hjälpa mig att tvätta fönstrena,
för nu orkar jag inget mer ?????

image1331

Tur att gräsmattan behövdes klippas, så jag fick komma ut
och känna lite på den härliga vårvärmen i dag ett tag.

Trots att jag har varit riktigt flitig så märks det inte så mycket på
stegmätaren, men det gör inget, jag vet ju att jag har jobbat
under stor del av dagen. Men nu är det färdigjobbat för idag.

Vad har du haft för idag?


Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Men Pia
Det där är nästan ett livsverk för mig.
Jag håller på att rätta till fel som jag har ärvt från två av mina nya kunders förra konsulter. För en har jag fått göra om hela bokslutet samt föra om massor som varit felfört. För den andre är det fel på inbetalda skatter under förra året kontra lämnade kontrolluppgifter. Den konsulten har debiterat 750!!! kr för sitt arbete och nu svarar han inte på mina mail eller samtal. Har i allafall precis hittat att felet ligger i februari och mars förra året. Vad glad man blir när man hittar felern och summerar ihop summorna och de blir tillsammans exakt den summan som det misstämde med.
Nu ska jag äta lite Thaimat. Har bara ätit ett ägg idag. Inte tagit mig tid men jag har i alla fall tagit morgonpromenad med Melker vir Årstaviken och gått uppför mördarbacken för fjärde dagen i rad.


2008-04-24 @ 18:20:00

Postat av: tobbe

Vad bra att du fixar alla dessa saker nu.
Daa har du all tid i vaerlden att pyssla om mig
naer jag kommer hem imorgon foer att vila ut efter en slitsam vecka i Nuernberg.

Puss o kram


2008-04-24 @ 19:40:49

Postat av: Anonym

Oj oj vad trött och slut jag är orkar inte ens lyfta en arm Nu förstår jag vad det beror på jo jag har läst din arbetslista som jag är allergisk mot finns det inget piller mot. I dag har jag varit på AC bolagsstämma och träffat flera av dem som jag och Sven-Olof kände det är så trevligt att prata gamla minnen. Kramisar Svär-Mor


2008-04-24 @ 21:16:04

Postat av: Mari

Du tröttar ut mig!!!


2008-04-24 @ 21:17:41

Postat av: Mari

Vad sägs om buske med blommor, häck utan blommor, gul, vit, röd blomma. Är den rosa räknas det som ogräs.


2008-04-24 @ 21:25:22

Postat av: Bir

Först och främst undrar jag vad det är för fin rosa blomma. Jag har tittat lite i blommböcker men hittar den inte.
Vad har jag gjort i dag?
Först satt jag på en tvättmaskin sen dammsög jag nere sedan skalade jag potatis. Sedan var det dags att hänga ut tvätten och sätta på två nya maskiner.
Sen kom en kompis till mig vi gick en långpromenad till gardinbutiken där köpte jag gardiner till mysan. Sen gick vi hem
hit och fikade i trädgåden det var varmt och skönt och gott med kaffe som vanligt. Sedan tömmde jag dammen på en massa gamla löv och rensade lite runt dammen.
Sen övningskörde Robin och jag till plantskolan vi köpte Penséer och planterningsjord. Sen planterade jag blommorna det blev fint och mysigt med lite nytt liv i krukorna.
Sedan lagade jag middag det blev köttfärslimpa mums. Sen var det dags för middagsluren.
Kaffe igen. Sedan rensade jag vid "nya" dammen och planterade lite lökar där.
Sen gick jag in och diskade. Sedan var det dags att ta in tvätten och sortera den och styka en del jag strök även dom nya gardinerna till ena fönstret och hängde upp dom. Gardinerna till andtra fönstret tar jag hand om en annan dag annars skriker min onda axel alldeles för mycket.
Oj vad mycket jag har gjort i dag, det är bäst att jag sätter mig i soffan och slappar ett tag.
Kram


2008-04-24 @ 21:28:56

Postat av: Mari

Jag kan också en del om blommor och annat ogräs.Tisteln har taggar och kliver in genom dörren vid sex.


2008-04-24 @ 21:50:22

Postat av: Vindruvan

HAHAHAHA.......
Vad läser du för för blomböcker, Mari??


2008-04-24 @ 21:53:42

Postat av: Mari

Damernas?


2008-04-24 @ 21:56:49

Postat av: Linda

Jag går i Mari`s blomkunskaper: "Killar är som rosor, kommer man för nära så sticker dom." För övrigt har min dag bestått av arbete 09.30-16.30 Därefter fortsatt arbete 17-19 bestående av personalmöte. Men jag skall inte klaga för vi har varit ute hela dan med barnen, börjar se ut som ett stoppljus i ansiktet. Saknar min plutt som sov när jag kom hem. Imorron är det Fredag ni, Jippi!!! Kram kram.


2008-04-24 @ 22:01:26

Postat av: Vindruvan

Herregud vad trött jag blir av att läsa allt erat arbete. Nu hoppar jag i säng efter många härliga skratt så här på kvällskvisten.
Mari var lockfågeln till dessa, har haft henne på tråden i en timmes tid ungefär.....sköööönt att jag äntligen blev av med henne......hehehe.....näeeee jag skoja bara, det vet duuuu!!!

Kramis / Vindruvan


2008-04-24 @ 22:50:54


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0