Dagen i korthet


Hallo everyone !!


Kan det bli mer öde???




Jaaaaa.......det har ju varit rätt öde här på bloggen idag både från
min och eran sida. Det har liksom ekat nästan mellan
väggarna såååå tomt har det varit.
När nu ingen annan har tagit initiativ att skriva ngt så får jag väl
själv se till att det blir lite skrivet här då.

Vad har ni gjort idag då????

Jag kan ju försöka sammanfatta hur min dag har varit.



Till att börja dagen med så var det pensionat Druvan som hade
öppnat sin frukostbuffé för de som ville, hade ju liksom en
nattagäst här hos oss.
Sen när den biten var överstökad så bar det iväg till X olika affärer
för att jämföra marknadens torktumlare.
Blev inget köpt under den resan, men väl en utomordentligt bra
cykelpump.......eeehh.......kanske kan använda den och torka tvätten
med istället, vicken bra idé.....hehehe.....tänkte inte på det.

När man har jagat in och ut i alla möjliga butiker så kan det inte hjälpas
än att magen börjar knorra lite så där lagom. Kinkig är väl det rätta ordet
hur man känner sig.
Jaaaa, det var ju bara att fara hem och fixa lite att stoppa i kistan.



Hamnade sen en stund ute i trädgården där solen lös från sin bästa sida
med min bok i handen.......bästa sättet att smälta maten på, eller hur?
Vi fikade även i solens glans efter maten.
När sedan myrorna började krypa runt i rumpan på mig så var det helt
enkelt dags att klippa gräset......det är ju liksom en synd att göra det
i morgon när det är söndag, för då ska det vara tyst och lugnt här i området.
Därför var det viktigt att jag fick det gjort idag.





Tänk att vi kunde enas utan problem, Tobbe & jag, brukar ta lite tid annars.
Vi for tillbaka till en av dessa X många butikerna och köpte oss en Ferrari
eller jag menar förstås en torktumlare, den dyker upp redan på måndag.
Sådan tur brukar vi aldrig ha att det finns på lagret, näe vi brukar ALLTID få
vänta flera veckor innan varan är levererad. Men idag gick det ju smidigt :-)



Som om vi inte hade gått tillräckligt..................
Näeeee, kvällen hade närmat sig, luften var inte lika varm längre, alltså dags
att bege oss ut i spåret igen. Den här gången var vi hela familjen ute i Wurmtal.
Till skillnad från igår då fick jag kämpa mig igenom rundan ensam.
Trevligt när hela familjen kan träna tillsammans !!!!
Vi tog rundan från varsitt håll Cattis och jag, då kunde vi springa i vår egen takt
utan att behöva ta hänsyn till den andra. Som ni förstår så är jag ju långsammare
än Cattis. Tobbe tog sig fram per cykel och mätte sträckan, sen crosstränade han
när vi kom hem istället.



Har i princip nyss duschat och nu blir jag nog en soffpotatis för jag orkar inget mera nu.
Undrar om det blir lite goda popcorn att smaska på?
Men känner jag Tobbe rätt..........så visst blir det popcorn.......mmmm......mums.
Det börjar lukta popcorn nu......mmmm......
Har alltså inte tid mera...hehehe.....

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll allihopa !
Tänk på mig vad gottigt jag har det NU när jag ska äta mina popcorn.


Ciao / Vindruvan









Kommentarer
Postat av: Vindruvan

.....mmmmm.....

de är för övrigt jättegoda.

......eh......popcornen alltså!



Kramis till er alla ;-)


2008-08-16 @ 22:10:49

Postat av: Marianne

Jag har målat lite. Efter tennisen kom Jens hit och åt och sedan körde vi två billaster med möbler och flyttlådor till ett förråd jag lånat. Numer ska det ju vara rena hometagingen när man ska sälja sina lägenheter. Hoppas bara inte att Hammarby har hemmamatch när det blir dags för visning. Igår hade dom det och det är rena slagfältet häromkring. Sopberg av tomflaskor, burkar, pizzakartongern, systemkassar.


2008-08-16 @ 23:35:12

Postat av: Marianne

PS. Jag har inte ätit popcorn ikväll! är det första gången på över ett år som jag är popcorn-fri?



Men jag har ätit viol-glass. Mums! (Och en kexchocklad)


2008-08-16 @ 23:36:50


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0